Förymd orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

109
25
Dark_Shadow:
Under denna natt så har båda majsormarna på något sätt lyckats ta sig ut ur terariet. Jag hittade ena men den oranga är fortfarande borta. Något tips på hur jag kan hitta den?
Rummet terrariet är i är mitt sovrum så dörren var stängd hela natten i prinsip o före 2 i natt kan de inte ha farit för då var jag fortfarande vaken. Dörren kommmer att hållas stängd tills hen är hittad. Ska jag ställa ut nå gömställen o vatten på golvet?
O nå hål i väggar existerar inte för ventilation så den kan inte ha lämnat rummet över huvud taget.

343
119
Salig:
Om du är säker att den inte kan ha rymt ut från rummet skulle jag helt enkelt söka igenom allt. Kika i alla vinklar och vrår, även där det tycks omöjligt för ormen att komma in.

Du kan också göra en liten solplats och hoppas att ormen kommer fram för att använda den.

Lycka till!

109
25
Dark_Shadow:
Ska nog ta o göra det om jag inte hittar hen nu då jag letar.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Är du 110% säker att den inte har eller kan lämna ditt rum så är det nog inga större problem att hitta den :) Värre om man har ett stort hus & inte vet riktigt när den rymde. Din har inte varit borta många timmar & borde ligga i närheten av terrariet gissar jag! 

Finns även flera fall där ägarna tror att ormen rymt men den har varit kvar i terrariet trots att "dom letat jättemycket", så töm allt är mitt tips, kolla igenom ALLT på golvet & under alla saker så bör du hitta den. 

Man kan även strö mjöl längst listerna så ser du på morgonen om ormen rört sig i rummet & åt vilket håll den åkt.


109
25
Dark_Shadow:
Faran över. Ormen låg under madrassen i sängen plus att jag vet vars de kom ut från så nu återstår bara att täppa till hålet på 1cm
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild