Tokay gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
6
antonGG:
Hej på mässan köpte jag en fin-fin Tokay gecko! :) är super nöjd med den han har käkat nån syrsa oså och har pinkies hemma som hen kan få ibland men det jag nu undrar är tips på inredning, gärna någon bild på hur ni har det/tycker det ska se ut. har ingen aning om hur man könsbestämmer dessa rackare. OBS jag vet att dem inte är super mysiga och hanterar hen inte. Behövs hygrometer? tack på förhand :)


379
399
Mr_B:

Hej de ska ha gott om grenar och växter helst riktiga men plast funkar. Riktiga växter hjälper till med luftfuktigheten och skapar naturliga gömställen med tiden (beroende på växten). Har du flera ska det finnas gott om gömställen

Hygrometer och termometer är nått du ska  ha till alla terrarier oavsett vad du tänkt ha i det. Hur vet du annars att du ligger rätt med fukt o temperatur?

Det man kan tänka på med gömställen är att de är vertikalt levande så de springer inte allt för mycket på marken. 

 


36
6
antonGG:
termometar har jag men inte hygrometer men ska skaffa det, och tack :)

239
197
Danpss:
Tjocka bambu rör som du borrar hål i så dem kan gömma sig i gillar dem. Och mata inte med pinkis utan håll dig till syrsor, kackerlackor, gräshoppor etc! Dem kommer från syd östra Asien (Thailand, Malaysia mm)   Så kolla på Google med temp. fukt osv. Lycka till, häftiga ödlor :)

150
90
HameFall:

Cobra_84 har ju faktiskt skrivit ett faktablad om just tokayer här på sidan.

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=lizards&specie=g_gecko


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Ett tips jag brukar ge folk är att läsa på innan man köper hem djuret, kanske har ett terrarium färdiginrett som stått igång några dagar så man vet att temp,fukt & såna saker funkar :) Men alla är vi olika.. 

Såhär såg min tokayburk ut när jag hade ett par, dom bor nu hos Hamefall & har ett riktigt snyggt jävla terrarium fullt av levande gröna växter & bamburör, lägg upp en bild granne ;)


36
6
antonGG:
snyggt! jag ska försöka lägga upp en bild :) men lite svårt då ip adressen jag har hemma är bannad från denna sida pga en annan person som bor där :(


150
90
HameFall:
Jonas_ skrev:
lägg upp en bild granne ;)

Ask and you shall receive, här kommer en bild på mitt 150x60x100 till mina två tokayer

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Och live ser terrariet bra mycket ståtligare & grönare ut ;) Lyxboende i Valbo!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild