Lasiodora parahybana

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Lunke:
ingenting särskilt spektakulärt, men medans jag hade en ganska grinig hane så gjorde han något rätt intressant.

Jag for för att handla bottensubstrat till aset och jävlat som jag ser påsen, sittandes där vacker, väntandes och fantastisk!
 så knycker en kvinna den sista påsen.... så jag fick improvisera med väldigt grov "coco husk" 

Tänkte att det här blir fan inte bra löst och jävligt.

Men se på fan han var lite smartare än jag! han vävde ihop substratet till mattor och byggde med det ändå. 

Det var ärligt riktigt kul att följa hur han anpassade sig och vävde ihop materialet för att det inte skulle rasa ihop. 

544
424
Gibblo:

Ja se på, nu vet jag inte exakt vilket "coco husk" du menar men det kanske inte håller fukt så bra, så det kan nog vara idé att byta ut det sen :)

Jag kör själv naturell torv från bauhaus, kostar typ 100kr för 5 säckar. Fint, billigt, grävvänligt och håller fukt ypperligt. Man kan ju blanda i lite sand också, det binder fukten bättre.

Men de är fascinerande spindlarna, jag slutar aldrig förvånas över nya grejer de hittar på :)


7
0
Lunke:
Han är död nu. snålmatade han efter sistaömsningen men hade han rätt så länge, bitarna var ca 1-2 cm absolut jävla kasst, enligt mig. och släppte inte fukt bra fick ta bort mycket. fick dagligen ställa mig och lukta på substratet så jag inte litade på det, till sist körde jag tort och med vattenskål, och det roliga var att när jag fyllde vattenskåle,(varje dag dunsta rätt fort) så efter ett tag så började han springa ut och ställa sig i vattenskålen och inväntade vattnet. 

det där aset lärde sig rutiner! 

544
424
Gibblo:
Lunke skrev:
Han är död nu. snålmatade han efter sistaömsningen men hade han rätt så länge, bitarna var ca 1-2 cm absolut jävla kasst, enligt mig. och släppte inte fukt bra fick ta bort mycket. fick dagligen ställa mig och lukta på substratet så jag inte litade på det, till sist körde jag tort och med vattenskål, och det roliga var att när jag fyllde vattenskåle,(varje dag dunsta rätt fort) så efter ett tag så började han springa ut och ställa sig i vattenskålen och inväntade vattnet. 

det där aset lärde sig rutiner! 



Hehe ja, mina spindlar brukar också ställa sig över vattenskålen när det är för torrt, främst mina torrlevande från mexico och afrika.

7
0
Lunke:
Gibblo skrev:



Hehe ja, mina spindlar brukar också ställa sig över vattenskålen när det är för torrt, främst mina torrlevande från mexico och afrika.


Jo tror absolut att det är möjligt att lära dem rutiner, då min i början undvek vatten till den antagligen insåg att det inte var farligt, då började den ställa sig på vattenskålen när det var dags att fylla på, han stod där väntandes rätt ofta.



544
424
Gibblo:
Lunke skrev:


Jo tror absolut att det är möjligt att lära dem rutiner, då min i början undvek vatten till den antagligen insåg att det inte var farligt, då började den ställa sig på vattenskålen när det var dags att fylla på, han stod där väntandes rätt ofta.






Mjo till viss del, absolut. Min P. metallica kom alltid fram och la benen över kanten när man öppnade, så fick hon sin syrsa från pincett som hon tog lugnt och fint, sen drog hon sig tillbaka. Varje gång! Så hon visste att det var mat på g och hur det brukade gå till. Fantastiskt faktiskt.

Nu bor hon dock i ett annat terrarie med en annan setup, så nu ser jag aldrig henne :P



7
0
Lunke:
Gibblo skrev:




Mjo till viss del, absolut. Min P. metallica kom alltid fram och la benen över kanten när man öppnade, så fick hon sin syrsa från pincett som hon tog lugnt och fint, sen drog hon sig tillbaka. Varje gång! Så hon visste att det var mat på g och hur det brukade gå till. Fantastiskt faktiskt.

Nu bor hon dock i ett annat terrarie med en annan setup, så nu ser jag aldrig henne :P




Hatar dig! vill själv ha en metallica, haha men jag gillade min Lp riktigt "gubbig" han hadde sina rutiner och när jag provade bryta dem så vart han skitsur.

Vore kul att kolla till vilken gräns man kan lära dem, för uppenbarligen så går det. 

544
424
Gibblo:
Lunke skrev:


Hatar dig! vill själv ha en metallica, haha men jag gillade min Lp riktigt "gubbig" han hadde sina rutiner och när jag provade bryta dem så vart han skitsur.

Vore kul att kolla till vilken gräns man kan lära dem, för uppenbarligen så går det. 




Bara att köpa, finns ju i överflöd på marknaden idag tycker jag, man får ju en vuxen hona för 800kr numera :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild