akvarietips?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
annama:

Min reeves verkar uttråkad. Jag försöker hitta en hona till honom men vad kan jag göra så länge i akvariet som kan aktivera honom? Han vill komma upp och gosa och det är väl ok men inte hur ofta som helst. Jag är ju på jobbet med :)


593
551
Redfoot:

Hur kan man se att en sköldpadda är uttråkad? det är du som ägare som ska se till att det finns saker att göra för din sköldpadda. Stenar, grottor, rötter osv som den kan undersöka.
Här är en tråd till en sida där du kan läsa eller titta hur de ska lyckas ex med landytan.

www.skoldpaddormedmera.se/vskplanddel.html

 


309
239
Gogs:

om jag inte missminner mig så gillar Reeve's att gräva ner sig i sand på botten åxå... Hurdant grus har du i akvariet?


4
0
annama:

Jo att det är mitt ansvar är jag helt på det klara med. Det är därför jag frågar om tips. Vet inte hur det gick att tolka in annat..


4
0
annama:

Jag har vanligt lite grovt akvariegrus. Kanske ska ha lite djupare lager åt honom..


593
551
Redfoot:

annama, ber om ursäkt ifall du tog illa vid dig, det var inte meningen att försöka mästra någon. Har du inte visat bild på din padda någonstans eller jag tar efter någon annan.


309
239
Gogs:

Kör gärna med sand i akvariet istället. Det brukar de uppskatta att gräva i =)


14
2
Yanne:

Mina reevsar vill även ha möjligheten att gräva på land... *tips*

Hur stor är han och hur stort kar har du? tänker på hona. (köp en hane till annars)

 

Du kan även (om du har ett bra filter) ha lite fisk med dem... 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild