UVB Lampan går sönder STÄNDIGT

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

80
2
Progrmor:
Nu ryckte 600kr till för tredje gången den här månaden. Dessa värme/UVB lampor går sönder så fort en prop går i huset. Och tyvärr händer de rätt ofta i mitt hus. Har liksom inte råd att lägga 2000kr i månaden på lampor.

Någon som har ett förslag ??

Medlem i SHF
537
749
Patch:
Vad är det för märke??

80
2
Progrmor:
Patch skrev:
Vad är det för märke??

Har testat ExoTerras & SolarRaptor hittils.

Medlem i SHF
537
749
Patch:

De låter ju skitskumt :( Uppväxt på landet där elen kunde gå lite då och då... aldrig haft de problemet faktiskt :(

Tänkte mer om de va nå skitmärke :(


104
11
_kim_:
Kan det hjälpa att använda en jordfelsbrytare ? Jag har det till mina terrarier och då löser den ut om en propp går, eller om strömmen i hela huset försvinner vid typ åska.

Kör på såna billiga från Clas Ohlson man sätter i uttaget bara.

//Kim

80
2
Progrmor:
_kim_ skrev:
Kan det hjälpa att använda en jordfelsbrytare ? Jag har det till mina terrarier och då löser den ut om en propp går, eller om strömmen i hela huset försvinner vid typ åska.

Kör på såna billiga från Clas Ohlson man sätter i uttaget bara.

//Kim

Tack Kim för tipset! Ska nog kika in o köpa mig en såndär! 

295
270
barkskog:
Har aldrig varit med om att en MV-lampa går p g a elavbrott. Kan det vara dina lampor som utlöser att proppen går p g a defekt armatur?

1
0
SaraB:

_kim_ skrev:
Kan det hjälpa att använda en jordfelsbrytare ? Jag har det till mina terrarier och då löser den ut om en propp går, eller om strömmen i hela huset försvinner vid typ åska.

Kör på såna billiga från Clas Ohlson man sätter i uttaget bara.

//Kim



Hjälpte det? Jag har samma problem i mitt hus, inatt gick strömmen igen åh andra lampan som går sönder på kort tid pga detta. Man blir ju så jävla less! Har oxå Exoterra


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
SaraB skrev:


 


Hjälpte det? Jag har samma problem i mitt hus, inatt gick strömmen igen åh andra lampan som går sönder på kort tid pga detta. Man blir ju så jävla less! Har oxå Exoterra



Inlägget du citerar är från 2014. Användaren som skrev det du citerar var senast inloggad i början av 2018, tveksamt om du får svar : ) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild