Tvillingterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

76
35
metallenin:
Då det flyttat in en jemenkameleont och en daggecko är bokad till Norrköpingsmässan i november så är det nu dax för nya byggen. 2 exakt lika terrarier ska byggas. Material inköpt, kapat och montering påbörjad.


97
73
Nattkryp:
metallenin skrev:
Då det flyttat in en jemenkameleont och en daggecko är bokad till Norrköpingsmässan i november så är det nu dax för nya byggen. 2 exakt lika terrarier ska byggas. Material inköpt, kapat och montering påbörjad.


Vad är det för skivor?


76
35
metallenin:
Formplyfa använder jag. Måtten kommer att bli 1100x800x600 yttermått. Invändig höjd kommer att bli ca 95 cm.

97
73
Nattkryp:
metallenin skrev:
Formplyfa använder jag. Måtten kommer att bli 1100x800x600 yttermått. Invändig höjd kommer att bli ca 95 cm.


Okej! Ser ut att vara rätt ljust. Den formplyfa jag har sett har varit mycket mörkare brun eller svart. Vart hittade du skivorna och vad fick du betala per kvm?

741
681
Binks:
Nu kommer jag med en tråkig fråga: Varför har du satt frontbitarna på utsidan?
De är inte alls för att vara elak utan för jag undrar hur de var tänkt då jag alltid satt bitarna mellan sidoskivorna ?

47
5
robin_:

Binks skrev:
Nu kommer jag med en tråkig fråga: Varför har du satt frontbitarna på utsidan?
De är inte alls för att vara elak utan för jag undrar hur de var tänkt då jag alltid satt bitarna mellan sidoskivorna ?


tycker de ser ut som det är urjackat för frontbitarna, fast jag hade oxå satt frontbitarna emellan :)


2966
1645
Hoggaforfan:

Aldrig sett den sortens formplyfa. Var sjukt snygg.
Normalt är: static1.bygghemma.se/productimages/0x0/0de2893c-e4d9-4948-a6a6-a3ef6ea219cf/formplywood-morkbrun-9-21-mm.jpg


76
35
metallenin:
Frontbitarna är som robin_ säger utjackade. Tyckte det kändes som om jag skulle få bäst stabillitet så. Formplyfan har jag köpt på Bolist, min lokala bygghandel. Då material hämtas hela tiden och jag får allt på faktura  vet jag inte vad priset per skiva är just nu. Sidan som syns är slipad då allt ska vitmålas för att passa in i rummet där det ska stå.

76
35
metallenin:
Båda burkarna ihopskruvade förutom botten som ska lösas en drenering i. Nät i ena taket monterat

97
73
Nattkryp:
metallenin skrev:
Frontbitarna är som robin_ säger utjackade. Tyckte det kändes som om jag skulle få bäst stabillitet så. Formplyfan har jag köpt på Bolist, min lokala bygghandel. Då material hämtas hela tiden och jag får allt på faktura  vet jag inte vad priset per skiva är just nu. Sidan som syns är slipad då allt ska vitmålas för att passa in i rummet där det ska stå.


Har du slipat även insidan av terrariet (tycker att det ser likadant ut inne som ute). Funderade på hur det blir med fuktspärr?

Snyggt ser det ut att bli iallafall :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild