Hamm och tack till Amazonas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
27
reptilhemmet:
Jag vill börja med att tacka Amazonas för arrangemanget runt Hammresan. Riktigt roligt att träffa alla likasinnade och trevliga personer.

Själv så var mässan riktigt bra, hittade det vi sökte men det fanns lite dåligt med "nya" saker. Vi får hjälpas åt att ta fram nya saker inför framtiden. Här är några av de ormar vi fick med oss hem.

Lägg gärna ut vad ni hittade för jag vet att det var mycket olika saker som åkte med hem till Sverige.





15
15
automatiq:
Jag åkte själv inte med Amazonas bussen eller till mässan personligen men nästa år ska jag banne mig ta mig dit. Fick dock transporterat hem ett par eastern indigo snokar (Drymarchon Couperi) som jag väntat på i 2 år nu. Otroliga ormar.

741
681
Binks:
reptilhemmet skrev:
Själv så var mässan riktigt bra, hittade det vi sökte men det fanns lite dåligt med "nya" saker. Vi får hjälpas åt att ta fram nya saker inför framtiden.


Nya saker får du fråga moder natur om, så får vi se vad hon kan åstakomma de närmsta 1000 åren ;)
Och hittar man inget spännande i Hamm så tror ja nog de närmsta man kan komma, är att åka ut i naturen själv mitt i ingemansland och hitta något kul, men lämna kvar de där för nästa person att titta på.


270
80
Mjos:

Binks skrev:


Nya saker får du fråga moder natur om, så får vi se vad hon kan åstakomma de närmsta 1000 åren ;)
Och hittar man inget spännande i Hamm så tror ja nog de närmsta man kan komma, är att åka ut i naturen själv mitt i ingemansland och hitta något kul, men lämna kvar de där för nästa person att titta på.



Men saker hittar man väl inte i naturen? :S


36
15
Ola88:
Åkte dock inte med Amazonas men fick hem dessa  2 ,  1.1 p. brongersmai


Ivory hona


Matrix Hane

232
94
anamidnatt:
Delar väl med mig lite av vad jag hittade i Hamm :3
(åkte dock inte heller med bussen)

Blå teju, liten flicka på ca 3 månader som får heta Nami :)


60
163
Pelle:
jag hoppas alltid på att slippa "nya" saker, vad är det för fel på djuren som moder jord har skapat dom? 

232
94
anamidnatt:
Håller lite med Pelle, eller ja, såg ju t.o.m scaleless på mässan och där har det fan gått sjukt för långt. Att med vilje föda fram handikappade djur. ush :C

Morpher är väl inte heller helt ok, deras föräldrar och föräldrarnas föräldrar osv har troligen fått stå ut med rätt mycket inavel och annat otrevligt, men ja, kanske blir lite offtopic nu.

Något som var lite intressant var att de sålde vanliga natrix natrix på mässan, man blev lite förvånad.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild