Snäckor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1
0
TooLoover:
Någon som vet var man kan hitta helix pomatia? Dom är ju vilda, och vill så gärna ha en snäcka!

356
177
krypet:
De borde inte vara för svåra att hitta ute om du bor i Skåne som det står i din presentation. går det inte att söka i artportalen och se om den finns rapporterad någonstans i närheten? Nu kan de väl ha grävt ner sig för vintern, men det blir ju vår igen.

Om de ska trivas så behöver de få en sval vintervila, men annars är det inga konstigheter. Jasg har haft dem några år men har tyvärr inga just nu.

270
80
Mjos:

Skakar liv i denna tråd.. Är också ute efter denna snäcka (mao, vinbärs-snäcka) så om någon vet var man kan få tag på ett gäng att köpa så vore jag tacksam för svar.

Som foder till mig själv, typ :)   haha


270
80
Mjos:
Näe!! VinBERGS-snäckor såklart!

356
177
krypet:
Jag vet inget ställe i närheten, men i Boxholm såg jag massvis. Jag kan hålla ögonen öppna. 

270
80
Mjos:
Har fått napp på en som kan skicka när de börjar vakna men du får gärna leta du också Krypet :) 

1661
777
fluffis:
Det finns en del som håller på med vinbergssnäckor men kanske inte så många. Nu blev jag lite nyfike :) Vill du köpa in ett parti och käka eller vill du hålla/föda upp också? Jag tänker att afrikanska snäckor brukar vara enklare att hålla iom att de inte behöver temperaturskiftningar och dvala, men det är kanske inte aktuellt med sådana? Vissa afrikanska arter producerar också mycket mer än vinbergssnäckor.

270
80
Mjos:

Nje jag är väl inte så förtjust i sniglar (snäckor) men andra är ju det och tänkte kanske föda upp och sälja som deli-mat. Börjar med en liten grupp och ser hur de är att hålla. 

Är de afrikanska goda att äta? haha   


1661
777
fluffis:
Mjos skrev:
Nje jag är väl inte så förtjust i sniglar (snäckor) men andra är ju det och tänkte kanske föda upp och sälja som deli-mat. Börjar med en liten grupp och ser hur de är att hålla. 

Är de afrikanska goda att äta? haha   



Okej :)

Ingen aning faktiskt! :)

143
154
TerraBygg:
Mjos skrev:

Är de afrikanska goda att äta? haha   



Jag har hört att det ofta är det man gör när man köper billig Escargot i den lokala butiken... Kolla innehållsförteckningen, där måste nog det latinska namnet stå.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild