Vad kommer jag hitta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

347
220
Newton:

Jag matar min F.Pardalis med kackerlackor (dubia), vandringgräshoppor, fältsyrsor och ibland zoophobas.
Nu när jag satt och studerade en gräshoppa som åt på ett löv i terrariet så såg jag hur barken vid foderskålen liksom pulserade..

Jag kan bara tänka mig att det är en kackerlacka, men jag undrar om det kan vara någon av de andra insekterna.. Vill ogärna bli överraskad och påhoppad ;)

(har inte planterat in någon koloni med gråsuggor)


2966
1645
Hoggaforfan:
Kackerlacka eller zophobas antar jag. Inget som kan döda en människa ;-)

741
681
Binks:
Eller en Bjärv.

347
220
Newton:

Jag tror stenhårt på bjärven.

Grejen är att det ligger en död zoophobas där som "tinget" drar ner i djupet (lägg till dramatisk musik).
Gräver zoophobas ner sig och drar ner byten?


2966
1645
Hoggaforfan:

zophobas är överallt, larverna gräver ner sig medans baggarna mest får omkring och hänger i sprickor och skrevor.
Både zophobasd och kackerlackor är ju städare så en död zophobas är bara ytterligare ett mål mat.


347
220
Newton:

Hoggaforfan skrev:
zophobas är överallt, larverna gräver ner sig medans baggarna mest får omkring och hänger i sprickor och skrevor.
Både zophobasd och kackerlackor är ju städare så en död zophobas är bara ytterligare ett mål mat.



Ja, för jag vet att minst två kackerlaclor har smitit, men zophobaslarverna ligger ju en sådan foderskål - som även huseras av syrsor upptäckte jag idag :p

Jag ska riva ut hela terrariet imorgon, så lär väl hitta både det ena och det andra..

(Han ska flytta till större burk)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild