Någon i Alingsås som saknar en orm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

jpson67 skrev:
Polisen skulle ha en kontaktlista med folk som har reptilvana som dom kan kontakta vid dessa tillfällena.
Borde ju finnas en massa av oss som ställer upp frivilligt


Gävlepolisen har då inget intresse av det iaf, fråga mig inte varför! :) Jag ringde & erbjöd mig som kontakt om något skulle hända i närområdet, fick ett så otroligt nonchalant svar tillbaka så nu hoppas jag nästan att det händer något allvarligt i stan så dom får se vad dom går miste om vid eventuell olycka :)

Dom jag pratat med inom polisyrket tror knappt att ormar är en hobby människor har, och skulle det hända något kan vi ringa skansen var del av svaret (Gör det tänkte jag och vänta på att någon åker 30mil för en akut räddning hehe).

Mig skulle det inte göra ett dugg om hobbyn rensades ut från många idioter som inte bör ha djur eller har djur av fel anledning, frågan är bara hur man skiljer axen från vetet eller hur jag ska uttrycka mig.. Vilken dåre som helst kan ju klara ett litet kunskapstest som sen inte behöver efterlevas i praktiken tänker jag.


903
509
Evanjeline:
Dessutom ett kunskaptest räcker ju bara så långt. Om man inte har ett stort intresse kommer man inte få reda på nyheter.  För fem år sen när jag skaffade min grekiska landsköldpadda var det jättesvårt att hitta info om ljus, idag är det mycket lättare. speciellt de lite ovanligare arterna av herptiler finns antagligen jättemånga fel i hur vi sköter dem, men inte tillräckligt många eller någon har hittat den korrekta skötslen än.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild