Leopard gecko hona

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
6
antonGG:
hej jag har en jätte snäll hane på 10 år som just nu inte har något kvinnligt umgänge så att säga. Han har bott med 2 olika honor innan och som sagt varit jätte snäll, min kompis som hade Jake (hanen) innan sålde dock hans partner innan han sålde jake till mig och nu tänkte jag skaffa en tjej till honom morph speler igentligen ingen roll men honan ska vara fullvuxen och kosta 400- om någon har en hona dem vill sälja så kan hon komma till et jätte fint hem! om jake och honan inte skulle klicka så har jag ett 45x45x45  exoterra åt honan som tillfällig bostad till jag köper ett större terrarie skriv gärna ett pm till mig! :)

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Det låter inte jättesmart att köpa en hona med huvudsakliga idé att den ska gå tillsammans med din hane. Det finns just nu väldigt väldigt mycket leopardgeckos på marknaden och dina ödlor kommer med största sannorlikhet att para sig. Om din tanke inte är att avla så tycker jag att det är en bättre idé att du köper ett terrarium där honan får gå ensam, då det kan tära på både hona och hane att ständigt gå tillsammans.
Dessutom får man tänka på att reptiler inte har något som helst behov av att ha en "kompis", så jag tror att Jake mår alldeles utmärkt ensam.

Jag omhändertog för några månader sedan en trio leopardgeckos som alltid gått ihop (ca 5 år) och jag kan säga att honorna såg bedrövliga ut. De hade fått mat som de skulle, men hade antagligen inte kunnat äta eller varit så stressade då hanen var på dem hela tiden. Jag menar inte att du på något vis skulle missköta dina djur, men släpper man in en hona till en könsmogen hane så är det mycket stor sannorlikhet att han skulle försöka para sig.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild