Lasiodora striatipes?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

75
8
Zicki:

Hej! Gör väl även en tråd om detta.. :)

Finns det nån som skulle kunna hjälpa mig att artbestämma denna Lasiodora? Köpte den som en Lasiodora striatus, vilket jag hört inte existerar. Frågade då en kille från Norge sa att det var en L. striatipes (trodde han var dansk först, förstod knappt vad han skrev). Men vill även höra vad andra tror :) Tack på förhand!  (Obs, ingen blixt på när jag tog bilden då det kan göra färgerna ljusare)


741
681
Binks:
Leta på Linus Hansson, om han kanske inte t.o.m finns här på terrariedjur?
Han är duktig som fan på spindlar.

PS! Hittade han här och då heter han Avic.

75
8
Zicki:
Skrev till honom på Facebook tidigare idag! Tack för tipset! :) 

741
681
Binks:
Han verkar vara den som är mest aktiv inom spindelhobbyn nuförtiden, och vet inte han så hojta till så kan jag slänga fram nå andra namn du kan kolla med.

75
8
Zicki:
Tack så mycket! :) 

544
424
Gibblo:
Tycker det ser ut som en L. parahybana.

75
8
Zicki:
Tycker att vissa L. parahybana ser nästan svarta ut, och vissa lika denna.. Tycker över huvud taget att nästan alla Lasiodora är mer eller mindre väldigt lika varandra.. :) 

544
424
Gibblo:
Zicki skrev:
Tycker att vissa L. parahybana ser nästan svarta ut, och vissa lika denna.. Tycker över huvud taget att nästan alla Lasiodora är mer eller mindre väldigt lika varandra.. :) 




Ja de är väldigt lika varandra. L. parahybana tenderar dock ofta att vara ljusare när de är mindre.

75
8
Zicki:
Hen är ungefär 12-13 cm stor :) 

544
424
Gibblo:
Zicki skrev:
Hen är ungefär 12-13 cm stor :) 



Ja precis, så jag tror han mörknar :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild