Hyllus diardi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

10
0
Nicola:
Tack för förklaringen! Hoppas att det ska leda till Hyllus! :-) Ska kolla på en gång! Viste inte om mässan... som sagt jag är totalt ny in här...

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Kontakta Herpers Choise (Butik i Uppsala) så kan dom säkert ta hem från Hamm åt dig, eller kontakta Peter "Cobra" på Söderhamns reptilfoder, han brukar också kunna fixa spindlar från hela Europa. Om du inte vill åka själv till Hamm för att hämta en liten spindel :P

10
0
Nicola:
Tack så jätte mycket! Jag ska ta kontakt ed de på en gång! :-)

33
0
Lucas_Hellbom:
En översatt version av sidan. translate.google.se/translate?hl=en&sl=de&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.terraristik.com%2F

10
0
Nicola:
Hej! Jag har en Hyllus diardi hemma, jag behöver att veta mera om arten...

10
0
Nicola:
Hej! Jag har en Hyllus diardi som plötsligt har slutat äta och nu stannar hon nästan hela tiden i en spindelnät håla som hon har gjort extra tjock. Hon kommer ut väldigt lite och bara med knappast hälften av kroppen. Jag pratade med Magnus från herperschoise i Uppsala och han tyckte att det kunde vara kanske på grund att hon kommer att göra en skinn ömsning och då ska man ha vara lugnt och vänta men han kunde inte vara säkert att det handlar om det...jag köpte en lampa och en värmematta så att temperatur håller sig konstant och hon har lite "solljus" (det är så mörk hela dagen nu i Skåne),men det hjälpte inte till...det har varit redan nästan 2 väckor nu men hon håller sig in och har blivit smalare på grund att hon inte äta...är någon som har mera erfarenhet än mig med Hyllus diardi och som kan ge mig lite förslag????

85
88
AniMaL:
Tjena!
Kul att du är intresserad utav hyllus släkten ! 
Jag har själv ägt och fött upp en hel del av de olika arterna i släkten .
Jag tror precis som du fick förklarat av Magnus att hon ska ömsa, detta kan ta allt från 1 dag till 3-4 veckor men oftast inte mer än 2 veckor nånting . 
Låter som att du kanske har det lite för ljust till spindeln? Spindlar gillar inte ljus alls så det kan va en faktor, men lite lätt dagsljus skadar inte, så länge spindeln alltid har någonting att gömma sig bakom där det alltid är mörkt .

Vad har för du temperatur inne i terrariet?
Hur hög fuktighet har du?
Många ggr har man det alldeles för torrt till spindlarna, 
tänk på att de lever i ett habitat i naturen där det är lite fuktigt, ibland väldigt fuktigt i och med regnsäsongerna.
så försök hålla fuktigheten mellan 70-80 % ungefär .

Du kan även spraya pytte lite vatten då och då direkt på nätet där hon har sitt bo så hon kan dricka direkt från vattendropparna .

Levande växter är också alltid ett plus, de hjälper till att hålla uppe fuktigheten, de ger bra skydd/klätter möjligheter för spindeln samt att det är mycket vackert att titta på .

När det gäller maten behöver du inte vara så orolig, de klarar sig länge utan mat, dock inte lika länge som Fågelspindlar eller andra större arter .
prova att lägga en död fluga, kackerlacka, liten syrsa eller vad för nån insekt som helst i nätet vid hennes bo. Är hon hungrig kommer hon garanterat att äta av det döda bytet. Men antagligen inte förrän på natten.

Det va några vanliga, snabba tips bara . Behöver du mer råd och tips så bara skicka iväg ett pm så hjälper jag dig med vad jag kan :)
Lycka till med din spindel och hoppas det går bra!

Mvh

10
0
Nicola:
Hej allihopa! Jag har en hona och en hane av arten Phidippus regius som jag skulle vilja para ihop, men jag har noll erfarenhet om detta. Kan någon som har erfarenhet om arten ge mig tipps och förslag om det bästa sätt att göra det så att de kommer att lyckas utan att hane kommer att stå på meny :-) ?
Jag har dessutom ett par Hyllu giganteus som jag skulle vilja föröka, men medan hona har blivit jätte stor, är hane fortfarande lite, jag har redan haft Hyllus, fast det handlade om Hyllus diardi (hos diardi skillnaderna handlar mest om färgen och hane är bara lite mindre än hona) , honorna av de två arterna liknar varandra väldig mycke, men inte hanar, så min fråga är: är det en så enormt skillnad i störlek mellan hona och hane i Hyllus giganteus? Honan som jag har är väldig aktiv och äter som en lejon och har blivit så pass stor i gemförelse med hane att jag är redd att hon ska äta upp honom som är så lite, har ni typs och förslag om detta? Tack så mycket i förskott! Nicola

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild