Snälla hjälp mig!!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
7
sirensis:
Jag köpte 2 majsormar på expo syd nu men på vägen hem upptäckte jag att den ena hade en bula.
Tänkte först att den bara låg lite skumt men igår kollade jag igen å såg att bulan var kvar så jag blev ju orolig.
den sitter i karantän så jag har inte rört ormen alls.
Frågade på cornsnakes på Facebook å de alla var säkra på att det är en kink som är medfödd men någon sa att det är en knäck.
Igår tig jag upp den för att kolla på den (den är typ genomskinlig i rätt ljus) å såg att inuti ormen vid bulan var den svart.
Mailade bilder och beskrivning till uppfödaren som själv blev lite paff.
Denne i sin tur rådfrågade och fick svaret att det var hjärtat vi såg inuti men bulan bara var vinkeln på kortet men så är det inte!
det mörka de sa var hjärtat har nu flyttat s neråt i ormen mot the exit hehe
men bulan är kvar på samma plats och jag har tagit massa bilder på den i olika vinklar å bulan har inte magiskt försvunnit.
uppfödaren erbjöd mig att byta ormen mot pengarna tillbaka eller en ny orm  men jag sa att jag behåller den och ser hur det går men jag är ändå orolig så nu frågar jag här om ni har någon aning om vad detta är?
Den rör sig helt obehindrat och är bitsk som ungar är.
Om den dör skulle jag med få pengarna tillbaka men jag oroar mig mest för ormen å inte pengarna så all hjälp är jag extremt tacksam för!!!

1662
779
fluffis:
Vad tråkigt när man kommer hem och upptäcker sånt här!
Jag vet inte vem uppfödaren är och hur kunnig den är men du har har ändå fått svar och idéer så uppfödaren tycker jag verkar seriös även om jag har väldigt lite att gå på. Att skicka tillbaka ormen är det bästa du kan göra, tycker jag. Du ska inte behöva oroa dig över detta med en ny orm och allt. Bättre start kan man få och nu när uppfödaren erbjuder detta! Att gå till veterinären är ju inte det första man vill göra med ett nytt djur...

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Då uppfödaren erbjudit dig en ny orm eller pengar för ormen skulle jag accepterat deras erbjudande :) Inte alla som är så seroösa så dom erbjuder en ny orm, vet att du har långt till uppfödaren men det borde gå att lösa på någon mässa, expo sthlm är nu om 3 veckor, transport går alltid att ordna i hela landet det brukar inte vara några större problem :) 

Väldigt tråkigt det där med din nyinköpta lilla orm :/ aldrig roligt när man köper ett djur på en mässa & upptäcker problem på djuret när man kommer hem, men det finns dom uppfödarna som inte hade tagit på sig något ansvar så du har ändå haft tur i oturen skulle jag säga.. 

Hoppas det löser sig till det bästa hur du än väljer att göra, även om jag tveklöst hade bytt ut ormen mot en frisk individ.


43
7
sirensis:
Tack för svar!
ja uppfödaren har varit hjälpsam och brytt sig vilket jag är tacksam för.
vi får se hur jag gör i detta fall då saker och ting spårat ur då jag rådfrågat andra På Facebook.
jag har aldrig haft majsorm så därför jag rådfrågar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild