Kungpyton och majsorm tillsammans?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

366
155
Linus:

Att hävda att de inte kommer äta upp varandra är ju faktiskt ungefär som att hävda att det inte kommer börja brinna i Göteborg imorgon. Who knows, liksom? Man kan omöjligt förutspå vad ormarna kommer göra. Det har hänt att ormar ätit sina terrariekompisar. Väldigt ovanligt (förutom när det gäller exempelvis kungssnokar då) men det händer. Att hävda att det inte kommer hända är ett påstående helt taget ur luften.


1661
777
fluffis:

Jag har aldrig hört talas om en kungspyton som ätit upp en majsorm så det känns inte som om den tanken är tagen helt ur luften. Däremot kanske man inte ska säga att det aldrig kan hända.


107
96
jimmyA:

klart att vad som helst kan hända men chansen att en kp skulle äta upp en majsorm är nog lika befintlig som noll " förutom vid ett olykstillfälle" som tex att man matar dom tillsammans och dom äter på samma mus eller liknade.

men det betyder inte att man ska ha dom ihop

 

 


205
25
Strunten:

Villken diskussion det blevskulle bara höra vad folk tyckte om det jag hört xD haha


59
8
glamwarrior:

DragonEmperor- vem ska äta upp vem?

men nej KP's och majs kräver lite olika saker

 


83
6
Pytonjocke:

förstår inte varför det är så många inlägg svaret är nej! och inga följd saker kan ändra det. :O


273
3
117:

glamwarrior 

KP'n kan äta upp majsormen, det har hänt flertal gånger att en kungsboa har ätit upp en kungspyton för att dem var i samma terra.

Mvh Dragon


83
6
Pytonjocke:

kan du länka till den informationen ? för jag har under mina 12 år med reptiler aldrig hört eller sätt något som skulle säga att en kungspyton har ätit en annan orm ? varken i terrarire eller i det vilda.

Kungsboan har jag aldrig hört något om heller efter som att dom är constriktors så går det mot deras natur att kunna äta något mer än små djur. 

för det andra så är det för stora byten och även om den skulle missta den andra ormen som man så skulle den precis som när dom misstar oss som mat inse sitt misstag och släppa (offtast).

 

men som sagt har du en bra och trovärdig källa som du kan visa upp så får jag ju ändra uppfatningen :)


205
25
Strunten:

Ända jag har hört talkas om är att kungsnokarna är kanninbaler


366
155
Linus:

www.boa-constrictors.com/en/news_and_infos/boa_news_infos_page_3
Varning för känsliga

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild