Ömsrester..

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

218
47
asus:

köpte en trynsnok på expo syd i lördags, ormen är i öms nu men börjar "klarna" upp igen och det är då jag upptäcker att ena sidan på ansiktet svullnat upp och den gamla hinnan från förra ömset verkar sitta kvar, kollade  igenom ormen rätt noga innan man genomförde köpet men lyckades tamejfan missa det där..

blir lite smått frustrerad på sig själv.

frågan är iaf vad man ska göra?

 


2966
1645
Hoggaforfan:
Du skulle köpt min kompis orm istället. ;-)
Det låter som att det är samma som hänt som i en tråd om en missköt snok på en skola. Ofarligt om det tas om hand av veterinär. Är tydligen sånt som kan hända utan direkt anledning om jag förstått det rätt.

218
47
asus:
Hoggaforfan skrev:
Du skulle köpt min kompis orm istället. ;-)
Det låter som att det är samma som hänt som i en tråd om en missköt snok på en skola. Ofarligt om det tas om hand av veterinär. Är tydligen sånt som kan hända utan direkt anledning om jag förstått det rätt.


haha eller hur hogga, ne men bäst är väl att låta den ömsa och se om det försvinner då annars får man la försöka pilla bort de själv?

aldrig stött på de här innan xD

1662
779
fluffis:
Att gammalt skinn sitter kvar är väl sin sak men det där med svullnaden låter skumt tycker jag.

2966
1645
Hoggaforfan:
Var denna tråden jag tänkte på:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2720

218
47
asus:
fluffis skrev:
Att gammalt skinn sitter kvar är väl sin sak men det där med svullnaden låter skumt tycker jag.



jo men med tanke den är runt 4 år gammal så de förra ömset har ju suttit där ett tag och så men vetefan vad man ska göra :P

903
509
Evanjeline:
Vetrinär.

1662
779
fluffis:
När det gäller skinnet som inte vill lossna så undrar jag om ormen har en fuktlåda. Man kan även lägga ormen i ett fuktigt örngott några timmar. Det står mer om fukt, ömsning och bad i den hår tråden: www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2057

218
47
asus:
fluffis skrev:
När det gäller skinnet som inte vill lossna så undrar jag om ormen har en fuktlåda. Man kan även lägga ormen i ett fuktigt örngott några timmar. Det står mer om fukt, ömsning och bad i den hår tråden: www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2057


klart den har en fuktlåda, men vet inte om du förstått, ormen är i öms nu, men ögonlocket från förra ömset verkar sitta kvar om du förstår (sen innan jag köpte ormen) och nån reptil kunnig vetrinär finns inte här i närheten :P


1662
779
fluffis:
asus skrev:


klart den har en fuktlåda, men vet inte om du förstått, ormen är i öms nu, men ögonlocket från förra ömset verkar sitta kvar om du förstår (sen innan jag köpte ormen) och nån reptil kunnig vetrinär finns inte här i närheten :P



Ligger den i sin fuktlåda då? Jag tänker som såhär att vi vet inte riktigt hur ormen haft det tidigare men nästa ömsning kommer att bli viktig. Om ormen inte ligger i sin fuktlåda och om du vill vara säker på att ormen verkligen får fukt så stäng i den i ett fuktigt örngott en timme var eller varannan dag tills den ömsar. Alternativt får du börja pilla på ögonlocket redan nu men själv hade jag nog väntat med det. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild