Zamioculcas zamiifolia og Chamaeleo calyptratus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
9
Lillebror88:
Har to 6 uker gamle Chamaeleo calyptratus og har de siste par ukene jobbet med og innrede ett nytt terrarie til de. 
Kjøpte i den annledning inn en Zamioculcas zamiifolia, men fant senere ut ved noen søk på nett at denne planten var giftig, og folk var usikre på om man kunne ha den i ett tarrarie med Chamaeleo calyptratus fordi de kan komme til å spise av planten.
Så på grunn av dette unnlot jeg å sette inn planten i terrariet, men nå ser jeg at den er anbefalt under "Växter" på 'terrariedjur.se'....

Så nå lurer jeg på hva dere mener eller har erfaringer med når det kommer til Zamioculcas zamiifolia!

P.S. Viss dere ikke fortstår min Norsk får dere si ifra, så tar jeg det på engelsk istede ;P 

40
12
205:
Eftersom man kan äta blommorna av den växten tror jag inte den är giftig

20
9
Lillebror88:
Wikipedia hadde dette og si: " All parts of the plant are poisonous if ingested. A number of other sites claims that this is a myth.[3][4] It contains calcium oxalate. Needle-like calcium oxalate crystals could irritate different sensitive skin parts, mucosa, or conjunctiva."

508
304
Jonas77:
Är du osäker så skippa dem. Använd beprövade växter, t.ex. benjaminficus.
Du pratar om ett terrarium, ska du ha dem tillsammans?

20
9
Lillebror88:
Ja tenkte det. I hvertfall til de blir endel større. Er 1.1 Chamaeleo calyptratus, eller går det ikke ha de sammen?

508
304
Jonas77:
Jag skulle aldrig rekommendera det, speciellt inte om det är dina första calyptratus. Har du läst mitt faktablad här på sidan? ;)

20
9
Lillebror88:
Hmm, min far hadde ett par, men må vel si at dette er mine første Calyptratus. Leste ditt faktablad nå, meget bra!:) Men ja skjønner nå at det ikke lønner seg ha de sammen å grunn av at de er så territorielle og dette da igjen medfører stress... Bra jeg skal på EXPO SYD i helgen. Får kjøpe med meg ett ekstra terrarie da:) Takk for råd og hjelp:) Lærte endel i faktabladet ditt som ikke har stått i de 12-15 andre jeg har lest:)

508
304
Jonas77:
Vi kanske ses då, hör av dig om du behöver hjälp, jag har lite erfarenhet av calyptratus...

20
9
Lillebror88:
Takk, det skal jeg gjøre:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild