Fogskum och rep?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
1
Dooku:
Tjenare! 

Jag har två frågor :)

Går detta fogskum bra att använda i terrariet? www.bauhaus.se/probau-fogskum-500-ml.html

Sedan, går vanligt båtrep bra att använda? Jag tänker mest på vaxet som finns på repet :P

2966
1645
Hoggaforfan:
All fogskum ska vara ok när det torkar vad jag vet. 
Enligt min erfarenhet är det skillnad mellan billigare och lite dyrare fogskum, billigare har en tendens att bli stora luftbubblor i. Det är ju inga problem om man ska fylla upp något men till bakgrunder kan det bli problem.
Kan varmt rekommendera illbruck FM610, kostar 49:- på Jula.

Vet du vad det är för vax?

28
1
Dooku:
Okej! Jag får testa mig fram o testa olika sorter :) Men ska testa den du rekommenderat! 

Nej det är just det jag inte vet, men vad jag har hört så behandlas oftast båtrep med någon slags vax för att skydda repet mot vattnet.

2966
1645
Hoggaforfan:
De flesta använder ju juterep, är snyggt och miljövänligt. Troligtvis är det ingen fara med båtrep men kan inte svara definitivt. Jag misstänker att det är karnubavax (bivax) men googlade lite och hittade inget. Jag blev lite nyfiken på det med. :-)

28
1
Dooku:
Juterep passar mycket bättre in i terrariemiljön än båtrep :) Så det blir juterep istället :D Tack för hjälpen :D

28
1
Dooku:
Har även suttit och tänkt på hur man fäster sånt bäst i terrariet men kommer inte på nån lösning, Någon idé? :P

2966
1645
Hoggaforfan:
Silikon om du ska limma eller klämma det med skruv & bricka. Är nog standardlösningarna ;-)

903
509
Evanjeline:
Jag kan nämna att båtrep är helt ok för papegojor och de tuggar ju på det mesta, så jag har svårt att se det skulle vara ett problem för en reptil.

28
1
Dooku:

Okej :) 

Ny fråga :P har precis målat med färgpigment på fogskummet, Behöver det lackas? isf med vilket lack?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild