Xaxim/Cocosbakgrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

347
220
Newton:

-Om man ska "klä" in ett terrarium, och vill kunna fästa div. saker
Vilken av dessa är bäst i ett regnskogsterrarium?

-Sen undrar jag hur man bäst fäster dessa.
Både glas- och träytor


2966
1645
Hoggaforfan:
Silikon är ju beprövat och håller bra och är lätt att ta bort om det önskas. Fäster på det mesta.

347
220
Newton:

Hoggaforfan skrev:
Silikon är ju beprövat och håller bra och är lätt att ta bort om det önskas. Fäster på det mesta.


Vilken silicon? Ett märke som är lite bättre? :)

Bakgrunderna då?
Är det hugget som stucket, eller är något bättre än det andra?


102
100
jonnyake:
Jag skulle välja xaxim före kokosmatta. Kokosmattans livslängd är betydligt kortare eftersom den ruttnar snabbare.

Använd silikon utan antimögelmedel i, så borde du klara dig. Annars finns speciell akvariesilikon i djuraffärer, den är aningen dyrare dock. Men då är de iaf säker :)

347
220
Newton:

jonnyake skrev:
Jag skulle välja xaxim före kokosmatta. Kokosmattans livslängd är betydligt kortare eftersom den ruttnar snabbare.

Använd silikon utan antimögelmedel i, så borde du klara dig. Annars finns speciell akvariesilikon i djuraffärer, den är aningen dyrare dock. Men då är de iaf säker :)


Lägger gärna ut lite pengar på bra grejer :)

Tack tack! :)


2966
1645
Hoggaforfan:
Dana Lim Akvariesilikon är det bästa men annars är det vilket glassilikon eller akvariesilikon som helst. Har tyvärr ingen erfarenhet av bakgrunderna så kan inte ge dig något tips där

347
220
Newton:

Hoggaforfan skrev:
Dana Lim Akvariesilikon är det bästa men annars är det vilket glassilikon eller akvariesilikon som helst. Har tyvärr ingen erfarenhet av bakgrunderna så kan inte ge dig något tips där


Skriver ner det :)

Tack!


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Newton skrev:


 

Lägger gärna ut lite pengar på bra grejer :)

Tack tack! :)



Det här duger fint till att täta terrarium och fästa bakgrunder med och är samma sak som det du köper som kalla akvariesilikon för halva priset 
www.clasohlson.com/se/Glassilikon-Casco/34-9335

2966
1645
Hoggaforfan:
De flesta akvariesilikoner har bättre vidhäftandeförmåga men gör nog ingen skillnad i detta fallet :-)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Hoggaforfan skrev:
De flesta akvariesilikoner har bättre vidhäftandeförmåga men gör nog ingen skillnad i detta fallet :-)

kan vara så fast behöver man det om man ska sätta upp en bakgrund? för det jag har silikonat med glassilikon har då setat så in i helvete så har svårt att tänka mig att det inte skulle duga :P ska man limma ihop ett jätte akvarium kan det ju vara bra med starkare grejer men i terrarie byggen av olika slag så känns det overkill att köpa svindyrt akvariesilikon 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild