Nya Bygget!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

127
20
Scorx:
Tjena!
Dags för Bygge nr 2! Ett terrarie på 1600x1000x700mm (LxHxD)  som ska stå ovanpå eller under mitt andra terrarie, Inte bestämt än. Det terrariet som står underst kommer att behövas att reglas. 
Så nu är frågan vilket ska stå underst? Terrarie nr 1: 1600x700x700(LxHxD) eller Terrarie nr 2 1600x1000x700mm (LxHxD), Vad tycker ni?

Bilder från dagens arbete:






2966
1645
Hoggaforfan:
Det är väl enklast att du reglar detta du bygger nu? Blir också enklare att se in om det högre än där nere.
Så regla på det du bygger nu :-)

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Jag skulle ställa det högsta terrariet högst upp, snyggast & stabilast :)


127
20
Scorx:
Hoggaforfan skrev:
Det är väl enklast att du reglar detta du bygger nu? Blir också enklare att se in om det högre än där nere.
Så regla på det du bygger nu :-)


Jaa Det e enklast att regla det jag bygger nu, men jag tänker på stabiliteten, Borde inte mindre terrarium vara mer stabilla än större? 

127
20
Scorx:
Jonas_ skrev:
Jag skulle ställa det högsta terrariet högst upp, snyggast & stabilast :)



Okej, det känns som mindre terrarium är mer stabilla än större :)

2966
1645
Hoggaforfan:
Jo lite stabilare men reglar du bara så är det skitsamma. Tyngden ligger ju neråt och inte sida till sidan.
Jag hade hade bytt om jag var Jonas_ så är det ju enkelt att kolla in i båda, nu får man ju ligga på golvet för att glo in i det undre.

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Hade du varit Jonas_ hade du gjort precis som mig :D Däremot hade du byggt mina burkar hade du kanske flyttat dom..

Jag tycker det är väldigt praktiskt med det låga längst ner, svårt att få ut 30kg pytonorm nån meter upp i luften :P

Så för mig är det av både estetiska & praktiska skäl som gör att jag resonerar som jag gör. Kanske en smaksak som med mycket annat här i livet :)


2966
1645
Hoggaforfan:
Du får väl anstränga dig lite :-P

1662
779
fluffis:
Haha :)
Jag håller med Hoggaforfan av samma anledning, att det blir enklare att se in i båda terrarierna. Sen beror det kanske på vilka djur som bor där :)

127
20
Scorx:
Jag testade stabiliteten på det jag bygger, o det kommer att klara att stå underst, så det blir det som står underst :)
Enklast o snyggast :)
Fluffis: I det jag redan har bor Elaphe Schrenckii Och i det jag bygger just nu så är det orthriophis taeniurus friesi :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild