Bund matriel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Camillo:
Hej Jag söker botten matriel till Ormar, jag brukar använda matriel köpt i Danmark .. Men jag skulle vilja köpa i sverige, vilken använder i til Ormar och hvor kan man köpa dette...

Jag brukar köpe aspen, tierwohl ocg trä granulat..

Hoppas ni kan hjälpe..

2966
1645
Hoggaforfan:
www.granngarden.se/product/torvstro-gg---

Till regnskog och tempererat så är det 100% torv, arter som lever i torrt klimat blir det 50% torv och 50% sand och till sist några arter med som ska ha 100% sand med. Beror helt på vilken art man har och var de kommer ifrån.

478
592
Rottenroth:
Finns inget sådär som du "SKA" ha.

Dock täckbarken från märket gardol är starkt att rekomendera, jag använder inte torv för det håller sig inte lika bra till exempel.

Pröva dig fram och se vad som passar dig bäst, jag kan iaf rekomendera täckbarken då du får dessutom 5 av säckarna för 99kr på bauhaus det är mao 5x40 liter.

Vissa kör tierwohl och tycker det är kanon, det fungerade inte för mig t,ex.

Det du köper på terrariebutiker är ofta skräp och kostar 250kr för ca 5 liter, håller inte alls bra!

3
0
Camillo:
Det er til kungspython, och jag har prövat alla mulige spåner men ville ha noget som tierwohl och aspen strö...

Men kan inte hitta noget som inte er for dyrt..

478
592
Rottenroth:

Camillo skrev:
Det er til kungspython, och jag har prövat alla mulige spåner men ville ha noget som tierwohl och aspen strö...

Men kan inte hitta noget som inte er for dyrt..



Jamen tierwohl är inte dyrt, dock är det på tok för torrt i mitt tycke men har en bekant som kör strikt på det så det fungerar för honom!

Allt beror väl på hur mycket du vill ta hand om det, jag kör religiöst på täckbarken ifrån bauhaus av märket Gardol till alla mina ormar oavsett torrt klimat eller fuktigt!

Det är det absolut billigaste och det som behöver minst underhåll jag har kommit i kontakt med, du betalar som sagt 99kr för 5 säckar på 40 liter vardera, det är ju 200 liter för 99kr! :) Billigare kommer du nog inte undan.


3
0
Camillo:
Tierwohl er lite dyrt da jag båda brukar det til råttor och ormar, men hvor kan man köpe tierwohl i sverige vet du det..???

Men får teste täckbarken ifrån bauhaus..:)


478
592
Rottenroth:
Camillo skrev:
Tierwohl er lite dyrt da jag båda brukar det til råttor och ormar, men hvor kan man köpe tierwohl i sverige vet du det..???

Men får teste täckbarken ifrån bauhaus..:)



Jag köpte Tierwohl på Hohnbach i Malmö! :) du vet vart det ligger va?

Tror dem tog 100kr för en säck bara så det var inte så skapligt dyrt!

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Täckbark & torv använder jag till alla mina pytonormar, funkar klockrent, ser bra ut & billigt! Det är viktigt när man har många terrarium :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild