Exo Terra Vattenfall

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

347
220
Newton:

Kanske fel kategori, men kommer snart få hem ett nytt terrarium och tänkte då "börja om" med nya tillbehör och ny inredning.

Jag har kikat runt på vattenfall, och Exo Terras vattenfall har bra priser(?)
Är de bra/dåliga/rent av värdelösa?

Finns det mer prisvärda även om dessa är billiga?


1159
625
Temla:
Stor risk för bakterieansamling i vattnet. Måste byta vattnet varje dag och göra rent ofta. 

347
220
Newton:

Temla skrev:
Stor risk för bakterieansamling i vattnet. Måste byta vattnet varje dag och göra rent ofta. 


Ja, men det är väl som vilken vattenskål som helst :)

Byter två ggr om dagen, diskar en gång/dag åt katterna så.

Men, ang det ändå - Finns det bättre vattenfall, eller är detta ett "problem" hos alla vattenfall?


108
19
Lindstrom:
Enligt mina erfarenheter så är dom helt kassa, pumpen går sönder hur lätt som helst, har två stycken. Ena kommer de ifrån några droppar sen de andra kommer de inget alls ur, tyvärr för dom är riktigt fina 

347
220
Newton:

Lindstrom skrev:
Enligt mina erfarenheter så är dom helt kassa, pumpen går sönder hur lätt som helst, har två stycken. Ena kommer de ifrån några droppar sen de andra kommer de inget alls ur, tyvärr för dom är riktigt fina 


Ja, de är ju fina, därför fastnade jag för dem..

Finns det några som är bättre?
De får inte vara superdyra, men mer än Exo terra fallen gör absolut inget. De är ju löjligt billiga..


2966
1645
Hoggaforfan:
Exo Terra är inget kvalitetsmärke. Det enda de gör bra är väl derrans terrarie.
Men jag misstänker att alla märken är liknande kvalitet.

Vattenkvaliteten bör vara mycket bättre i ett vattenfall jämfört med en stillastående vattenskål men bäst vore väl om man kan ha ett filter i men det tror jag inte finns några färdiga på marknaden. Enklast i så fall är nog att bygga eget.

593
551
Redfoot:
För ett antal år sedan byggde jag en burk med just vattenfall och använde mig av ett vanligt ytterfiler till akvarium. Vattnet gick via ett hål i botten på fallet ner i filtret som sedan pumpade in det igen. Om du förstår :)
/R

347
220
Newton:

Är ute efter en enkel lösning.

Vill inte bygga eget och "krångla" på det viset, utan vill hitta ett bra, färdigt som funkar :)
Projekt har jag tillräckligt av ändå..

Hoppas någon kan rekommendera ett bra märke, sen om man får beställa från utlandet får det väl vara så då :)


1159
625
Temla:
"Ja, men det är väl som vilken vattenskål som helst "


Allt beror ju på hur ofta man rengör och byter vatten, naturligtvis, vare sej det gäller vattenskål eller vattenfall. Kan vara "lättare att glömma" sånt för vissa när man har ett vattenfall vilket var orsaken till att jag poängterade det. 

347
220
Newton:

Temla skrev:
"Ja, men det är väl som vilken vattenskål som helst "


Allt beror ju på hur ofta man rengör och byter vatten, naturligtvis, vare sej det gäller vattenskål eller vattenfall. Kan vara "lättare att glömma" sånt för vissa när man har ett vattenfall vilket var orsaken till att jag poängterade det. 



Ja, jag sa inget om att det var en onödig kommentar eller så :)

Var mest ute efter kvalitetserfarenheter.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild