Bottenmaterial för Leopardgeckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
11
Nippesreptiler:
Hallå!!!
Tänkte höra vad ni använder för bottenmaterial till era leopardgeckos? själv har jag använt sand,men nu har jag gått över till en jordblandning(Jord,sand,bark) vilket gjorde min leopardgecko mer aktiv i terrariet.

2048
773
psyjoh:
Jbl terrasand och exoterra röd ökensand så finns det både hårda och mjuka ytor. Nästa storstädning ska jag prova något annat. Såg någon som hade skiffer plattor, men känns det naturligt?

29
11
Nippesreptiler:
psyjoh skrev:
Jbl terrasand och exoterra röd ökensand så finns det både hårda och mjuka ytor. Nästa storstädning ska jag prova något annat. Såg någon som hade skiffer plattor, men känns det naturligt?



Det är väl värt att prova med skiffer, fungerar nog toppen

2048
773
psyjoh:
Ser ju snyggt ut om inte annat. Så kan man ha en varmare hörna med sand tänkte jag..

903
509
Evanjeline:
Rent spontant så känns det ganska naturligt att ha mycket sten i ett leopardgecko terrarium om man tittar på var de lever. jbl terrasand och liknande är nog också väldigt bra. Många är ju oroliga för att de ska få i sig sand också, och det borde ju inte hända lika mycket då. Bästa man kan göra är väl att titta på bilder från tex iran, hur det ser ut, och försöka göra något liknande.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild