Första bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1645
Hoggaforfan:
Högre höjd blir roligare om man utnyttjar det. 50 fungerar utan problem för ödlan men jag hade nog satsat på 60-70 som anders föreslog och dragit in lite stenar. Jag tror det blir enklare att göra snyggt. Försökt bygga en klippa kanske?
Kan tipsa om att väggarna blir ganska snygga om du smetar på vägglim och sand för att ta det enklaste.

19
0
chrille93:
Hoggaforfan skrev:
Högre höjd blir roligare om man utnyttjar det. 50 fungerar utan problem för ödlan men jag hade nog satsat på 60-70 som anders föreslog och dragit in lite stenar. Jag tror det blir enklare att göra snyggt. Försökt bygga en klippa kanske?
Kan tipsa om att väggarna blir ganska snygga om du smetar på vägglim och sand för att ta det enklaste.

ska mixa lite olika idéer tänkte jag så får hoppas på att det blir bra. än så länge är den bara 15 cm lång så har ett tag på mig :) men då kör jag på 60-70 cm i höjd och behåller resten av måtten :)

1663
779
fluffis:
chrille93 skrev:

ska mixa lite olika idéer tänkte jag så får hoppas på att det blir bra. än så länge är den bara 15 cm lång så har ett tag på mig :) men då kör jag på 60-70 cm i höjd och behåller resten av måtten :)


Jag tror nog också att det blir en bra höjd. Jordbruksverket skriver 50 respektive 60 cm i höjd beroende på om ödlan är max 50 cm resp max 75 cm.

Angående bottenytan så passar 150x90 till en marklevande ödla som blir max 50 cm (enligt Jordbruksverket).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild