Nu ska jag!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Jag har matat alla mina ormar jag haft dom senaste 15åren i terrariet & aldrig någonsin haft problem pga att dom äter i sina fullt inredda terrarium :) Det där med att man ska mata i plastlåda utanför terrariet för att ormarna inte ska förknippa att rutan öppnas med att det är mat är en myt!! :)

Däremot hanterar jag inte eller ens öppnar något terrarium samma dag som det är matning, sen får dom vara ifred minst 2-3 dagar efter matning, ibland längre beroende på foderstorlek. 

Allt blir så mycket enklare av att mata i terrariet & man slipper alla stressiga moment med att flytta en pyton full med mat. 


733
295
markusbabs:
Alla som har erfarenhet av trädpytons borde veta att det blir mycket jobbigt att flytta varje gång. Det finns inte en bra anledning som Jonas säger :) 

Mina håller alltid hårt i grenen med svansen när jag ska hantera dom så jag har avtagbara grenar istället, den enda gången jag behöver ta loss dom från grenen är vid vägning.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

markusbabs skrev:
Alla som har erfarenhet av trädpytons borde veta att det blir mycket jobbigt att flytta varje gång. Det finns inte en bra anledning som Jonas säger :) 

Mina håller alltid hårt i grenen med svansen när jag ska hantera dom så jag har avtagbara grenar istället, den enda gången jag behöver ta loss dom från grenen är vid vägning.


Kanske kan man tom väga grenen vid tillfälle så blir det kanske ännu enklare att väga? Bara en tanke som slog mig :) Jag vet inte alls om det funkar, grenen kanske varierar i vikt med åren pga fuktighet och annat? 

Angående matning, med risk för att bli tjatig :P Jag kommer faktiskt inte på en ända anledning som skulle vara positiv med att mata utanför terrariet VS inne i terrariet.. om man inte har flera ormar i samma terrarium såklart, då kan man bli tvungen att sära vid matning, ibland. 


733
295
markusbabs:
Har man plastgrenar så funkar det jonas :)

43
7
sirensis:
Ok ja men då kan vi ju kanske göra så då ist.
Vore ju gött om man slapp dra ut dem varenda gång hehe

ang det med vägning så ja, väg grenen alt. ställningarna så är det ju bara att dra av från totalvikten sen slipper man bråka med djuret :)

nu lägger jag ju mina i en bunke då de ska vägas bara så de ligger stilla.

på tal om blåbär så tänkte jag kolla lite med er vad en GTP ligger på i pris så jag vet på ett ungefär vad jag har att vänta mig på mässan.

269
60
Jonas:
prata med curtus (tror han heter så här på TD han har fina ungar och bra djur har 2 ungar från han redan kan rekommendera hans djur:) sen finns en till i enköping vet inte om han säljer just nu dock

inlägg om mina viridis är att dom är ursäkta språket "surkukar" då dom i prencip vill döda mig vid varje chans som ges men det är lungt plockar ändå inte med dom mycket:)

43
7
sirensis:
Okej ska kolla på detta.
att de är surkukar gör inte så mkt för som jag sagt innan ska jag inte gosa med dem haha

269
60
Jonas:

tycker det är väldigt trevliga ormar speciellt då jag gillar djur med lite klös i. skötsel är relativt enkel då termostat för värme och regnsystem(om man vill ha det enkelt) kan sköta det men jag kör bara vanlig blomspruta jag:) dagar som nu är det ju super enkelt då det är så jävla fuktigt i luften som det är just nu. kör hårt sjukt trevlig orm iaf:) (dom ligger iaf inte gömda utan ligger på sin pinne:)

 

som tidigare skrevs är avtagbara grenar ett jävligt bra tips då det gör ditt liv vid städning väldigt mycke lättare:)


43
7
sirensis:

jag bar bara sett dem genom glaset så jag har inte en aning faktiskt mer än att jag är totalt kär i dem!

Vet att de ska vara aggressiva men det gör mig inget :)

Längtar till mässan så jag nästan spricker haha
Suger i mig information som en tvättsvamp nu och jag är super tacksam för all den hjälp ni kan ge mig!

Oxå är jag jävligt glad att ni inte trycker ner mig som de gjort forum där de sagt att jag aldrig skulle klara en sådan och att jag är dum som ens tänker i de banorna mm

Har hjort en lista på vad jag behöver i terrariet men jag undrar om den kan bo i en större plastback ett tag?
Såg att någon här inne hade det så och om den klarar det handlar det om till årsskiftet bara

 


74
23
Dempan242:
Jag har inte haft en men ser inte någon anledning till varför du inte skulle klara av det om du är påläst? har du tidigare erfarenheter?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild