Ökenödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

347
220
Newton:

Jag har mycket funderingar och många önsklingar ;)

Jag satt igår och funderade på mina "vill-ha-ödlor" och kom fram till att jag har bara regnskogsödlor i tanken..

Men.. Ökenlandskap är ju såå kul att greja med, det också.

-Min fråga, eller efterfrågan snarare.
Tips på lätta ökenödlor! Alla tips är välkomna. Storlek och pris är oviktigt i detta sammanhang. Bara det är något en novis på ödlor som ägare kan ha utan att ha död på den.

(Har en F.Pardalis nu) :)

 

Bilder är en bonus! :)


270
80
Mjos:

Sauromalus ater (Chuckwalla) är en jättetrevlig, rolig, tuff, aktiv, grönsaksätande ödla som är lätt att ha och göra med. 

Föresten så har jag ett par att sälja ;)   Kolla annonserna. (Anledningen till att jag säljer är att jag har ingen plats till dem här uppe och just nu bor de i djurrummet i källaren och där har jag inte så mycket glädje av dem tyvärr :( 


347
220
Newton:
Mjos skrev:
Sauromalus ater (Chuckwalla) är en jättetrevlig, rolig, tuff, aktiv, grönsaksätande ödla som är lätt att ha och göra med. 

Föresten så har jag ett par att sälja ;)   Kolla annonserna. (Anledningen till att jag säljer är att jag har ingen plats till dem här uppe och just nu bor de i djurrummet i källaren och där har jag inte så mycket glädje av dem tyvärr :( 



Nej vad häftiga!

Hur stora blir dem, och hur gamla blir dem? :)


456
200
isdrake:

Mina tips blir såklart Varanus acanthurus, V. storri, V. gilleni, V. kingorum, V. pilbarensis, V. glauerti och V .tristis. :D 


2048
773
psyjoh:
Jag föreslår två av de vanligaste arterna och det är pga.  att de är så charmiga och aktiva. Skäggagam och dabbagam. Finns ju även halsbandsleguan. Leopardgecko och tjocksvansgecko men de två är nattaktiva. 
Min önskeökenödla som är högst på min topplista är ökenkameleont. Har ej artnamnet i huvet men den finns nog ej att få tag på i europa. 

2048
773
psyjoh:
Ackisar och såklart o stäppvaran är två önskeödlor på min lista oxå :)

44
6
mammut02:
sandödlor är också häftiga alltså inte svenska vet inte deras latinska namn tyvär

343
119
Salig:
Tja, Tropiocolotes tripolitanus är ju toppen om man har ont om utrymme :) trevliga och är framme då och då hela dygnet. ^^ Kanske inte det du söker pm du vill ha något större än 6cm :P

347
220
Newton:

Tack för alla tips :)

Ska kolla igen alla när jag kommit hem från jobbet :)


456
200
isdrake:

psyjoh skrev:
Ackisar och såklart o stäppvaran är två önskeödlor på min lista oxå :)


Stäppisen är dock ingen lätt art. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild