Svarta kryp i terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
Sqiuze:
Hej!

Nu i morse när jag skulle göra i ordning inne hos min skäggagam så upptäckte jag små hoppande svarta kryp. Små rackare och hoppar rätt så bra. Jag inspekterade ödlan och hittade inga kryp på henne, men någon enstaka som hoppade runt i terrariet. 

Vad kan detta vara? 

67
3
donnie87:
Matar du med syrsor som du har låtit vara i terrariet? I så fall kan det ju vara syrsbebisar...

8
0
Sqiuze:
Jag matar med syrsor men jag ser till att ödlan äter upp dom jag kastar in. Så det har aldrig varit syrsor i terrariet under en längre tid. Men det kanske inte krävs så lång tid? Hm..

903
509
Evanjeline:
Kan syrsägg överleva i ett skäggagamterrarium? De kräver ju väldigt hög luftfuktighet.

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Jag har fått syrsbebisar i terrarium med sand i så det är nog stor chans det är små-syrsor :) räcker att 1 syrsa gömmer sig i terrariet för att det ska bli ägg osv

2048
773
psyjoh:
Lånar tråden lite..
I mina två skäggig lådor plus foderodlingslådorna (långt ord hehe) så har det blivit flug odlingar i matskålarna. Varje morgon när jag bytar sallad/frukt så vimlar det av små flugor och i odlingarna så ser jag fluglarver i vattengelen. Detta är kanske oundvikligt på sommaren, vet inte? 
Har även samma problem med cgd'n hos jungfruarna. Men där äter ödlorna upp det. 
Kanske ska skita i att ge skäggisarna frukt nu på sommaren så man slipper massa fruktflugor i deras terrarie? 
Något annat tips?
MVG Johan

PS.  Har även hittat långbenar som lyckats ta sig in och en och annan liten bagge så tror inte det är så ovanligt kanske på sommaren?  Har ändå exoterra så det finns inga stora hål att ta sig igenom förutom sladdhålen baktill. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild