Jäkla klemmeri

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

201
113
Linkanw94:
Satan, en liten Phelsuma klemmeri har lyckats rymma tror jag. Jag måste leta noga i buren och utanför imorgon!:)

Förmodligen kan jag lyckas locka fram honom med en skål med sylt och en med lite honung eftersom han verkligen älskar dom två sakerna :D 



903
509
Evanjeline:
Jag har nyligen som du kanske vet haft erfarenhet med en liten förrymd daggecko, och läst otroligt mycket om det. Min rekommendation är att använda växter och ljus. Även de små geckosen klarar sig ganska länge utan mat, men luftfuktighet och soljus är något de prioriterar i första hand. Spaya växter, sätt dem under sollampan, eller leta i fönster. Det är med största sannolikhet där den kommer dyka upp om den rymt. Framförallt tidigt på morgonen eller precis innan den brukar gå och lägga sig kommer den i princip 100% säkert befinna sig på något ljust ställe, vid ett terrarie där det är en lampa, eller i en växt vid fönstert.

201
113
Linkanw94:
Fönstret har varit lite öppet, så hoppas den inte har sprungit ut :/ men det är ljust vid terrarierna, så den borde vara där tycker jag och den kan inte ha rymt ut för då skulle jag ha sett den eftersom den nyss har rymt tror jag, för de var ca 20 minuter sedan jag öppnade och när jag kom tillbaka var terrariet lite öppet :/ men jag ska lägga fram hans favoritmat imorgon som sagt :) och hoppas på det bästa och ska även ta fram några växter och spraya :)

39
11
mommo:
Han kommer nog fram... hoppas jag.

201
113
Linkanw94:
Det hoppas jag med! :)

903
509
Evanjeline:
Vänta nu, hände det precis? Då tvivlar jag på att den har stuckit ut, den borde ju gått och lagt sig för flera timmar sen. Då är den nog i terrariet ska du se.

201
113
Linkanw94:
Jag har letat som bara den och när jag öppnade för ge dom lite ny sylt så glömde ja att stänga helt och dom vaknade när jag öppnade.

Men hoppas han är i terrariet, annars är han i mitt rum någonstans :)

201
113
Linkanw94:
Vaknade och det första jag gjorde var att titta om jag såg ödlan och det gjorde jag. Han satt på väggen. Sedan när jag stälde mig upp för att gå och fånga den, sprang han till dörren och gick under listen, men sedan kom han fram och när jag sträcktre fram handen så hoppade han till den :) Tur att jag har tam klemmeri, annars skulle han väl ha sprungit och gömt sig hela dagen :)

903
509
Evanjeline:
Tur det. Glad att inget värre hände.

201
113
Linkanw94:
jaaa :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild