Furcifer pardalis - ömsning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

347
220
Newton:

Hej!
Min Furcifer pardalis har börjat ömsa och han är som jag förväntar mig.

Min fråga är hur länge brukar en ömsning ta?

Vilka ev. kan uppstå - Vad ska jag hålla utkik efter?

 

Det är en 1.0 född 2013


1159
626
Temla:
De är olika från djur till djur hur lång tid det tar. Av dom jag haft så har vissa klarat av det på en dag, andra har hållit på längre. Det enda du behöver göra är att hålla uppsikt så att inte gammal öms blir kvar när den är klar och kanske nån dusch då och då (om den tolerarar det, en del kameleonter hatar att få vatten på sej). Se till att du håller rätt luftfuktighet i terrariet så brukar det fixa sej utan våran inblandning. :)

347
220
Newton:

Temla skrev:
De är olika från djur till djur hur lång tid det tar. Av dom jag haft så har vissa klarat av det på en dag, andra har hållit på längre. Det enda du behöver göra är att hålla uppsikt så att inte gammal öms blir kvar när den är klar och kanske nån dusch då och då (om den tolerarar det, en del kameleonter hatar att få vatten på sej). Se till att du håller rätt luftfuktighet i terrariet så brukar det fixa sej utan våran inblandning. :)



Han kör lite i taget, men han har funkat fint med ömset innan jag fock honom :)
Han gillar att duscha, så brukar duscha av honom samtidigt som jag sprayar i terrariet. Han kommer gärna fram och ska dricka då också.. Han är väldigt handvan och social.

Då får han pyssla med det där ett tag, för än så länge går det ju bra.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild