Torv till snok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

142
12
blixa:
Närmare bestämt Thamnophis radix (strumpebandsnok), nån som vet om det funkar, vart inspiserad av att skapa lite "naturligare" look i terriariet

1275
1724
Falk:

Rent generellet så funkar torv till det mesta.

Jag gillar granngårdens nya torv som heter solmull som är mycket finare än den dom hade tidigare.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Torv funkar alldeles utmärkt som bottensubstrat! Det går ju att hålla lite fuktigare alternativt inte lika fuktigt :) beroende på invånaren i terrariet. 

Jag tycker att torv är bland dom bättre materialen att använda till ormar.

142
12
blixa:
Gött, orolig att det ska bli skitiigt snabbt men det märks

412
419
Hadara:
Jag gillar att ha torv i alla mina terrarium, men inte till thamnophisarna faktiskt... Dom bajsar så mycket..sen ska de helst inte gå på för fuktigt material heller. Men man kan ha torv torr också. 
Men de är jobbigare att hålla rent..

Har tunna träflis tilldom, ser ändå rätt bra ut. Du kan kolla mina bilder. 

142
12
blixa:
Jo som du säger har dom ju lite ämnes omsättning å denna äter som en häst, men prövar för å se hur det funkar torv är ju inte så dyrt, fint intrett hos din schakis

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Jag har aldrig ägt strumpebandsnok själv så jag säger inte emot er :)

Sen om man pratar bottenmaterial till ormar generellt så är det ofta både snyggt & funktionellt att blanda olika material, torv/täckbark/mossa/träflis/sand/löv... möjligheterna är många, och givetvis inte blanda i hur många olika material som helst, jag brukar hålla mig till 1 eller 2 sorter per terrarium.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild