L.williamsi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

903
509
Evanjeline:
Exoterras 100 uvb kan ge skador på williamsis hud och orsaka dödsfall! Byt genast ut den lampan mot någon annan uvb källa!

201
113
Linkanw94:
nej jag andvände den några dagar till mina grandis först sen fick williamsin den och den ska han ha kvar för den lampan behöver han står i daygeckos boken. :)

201
113
Linkanw94:
vilken lampa menar du att jag ska ha då?

903
509
Evanjeline:
De är väldigt aktiva, så ju större terrarium desto bättre. Matväg allting som är smått nog för dem att äta. Bananflugor, hoppstjärtar, gråsuggor, vaxmott, mjölmask små syrsor ect. Det finns day gecko diet som bland annat repashy gör som du kan ge också. någon form av frukt och nektar bör ingå i deras diet. Dusta insekterna med kalk. Mata dem 2-3 gånger i veckan när de är vuxna, de har lätt för att bli tjocka. Luftfuktighet mellan 50-80% de mår bäst om luftfuktigheten får sjunka under dagen, så den inte alltid hålls på samma. Eftersom de är dagaktiva behövs uvb ljus, och starka ljusrör. Minst en solplats, då de älskar att sola som är högt upp i terrariet. Jag själv använder solar raptor ljusrör 5.0 + ett vanligt dagsljusrör. solplatsen ska ligga runt 33-35 grader, och ner till 25 grader i resten av terrariumet. De mår bra av att temperaturen sjunker under 25 på natten. Massa växter hjälper till att hålla luftfuktigheten, och ger dem klättermöjligheter. Bromelior är väldigt uppskattade, då de kan gömma sig i dem och de blir som naturliga vattenskålar. Även bamburör är väldigt bra och uppskattade. 

903
509
Evanjeline:
Solar raptor tex är ett bra märke.

39
11
mommo:
Linkanw94 skrev:
dom är inte så svår tycker ja! jag ger min små mjölmaskar o flugor (ganska små) o små malar några gånger i veckan INTE varje dag och så kan man ge dom fruktgelé eller frukt ibland oxå :) inga Citrus frukter! 
jag har bamburör o växter åt min men en uvb 100 lampa som är ett "krav" tycker ja då alla säger man ska ha den lampan:) och ge den någon solplats så den kan sola :) 






 Yes, okej, något mer?


903
509
Evanjeline:
Om du går in på xtheod på denna sidan och tittar i hans williamsi galleri kan du se skadorna på hans williamsi hanne som exo terras 100 uvb lampa gjort. Han är inte heller den enda.

39
11
mommo:
Evanjeline skrev:
Om du går in på xtheod på denna sidan och tittar i hans williamsi galleri kan du se skadorna på hans williamsi hanne som exo terras 100 uvb lampa gjort. Han är inte heller den enda.


Japp, okej.


201
113
Linkanw94:
vad har du för lampa? för sola raptor behöver ju 30 cm avstånd?

903
509
Evanjeline:
t5 5.0 uvb rör. De skapar i princip ingen värme och ska vara högst 30 cm ifrån solplatsen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild