Rymningssugen trynsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

142
12
blixa:
Min trynsnok lyckdes ta sig ur terrairet men som tur han han inte komma så långt innan jag upptäckte det vet inte om jag glömt å stänga eller om han lyckaed trycka up skjutglaset men nu spenderar han väldigt mycket av sin vakna tid att försöka trycka mellan där han smet, något man kan göra för å få han komma på "bättre" tankar och är det vanligt att dom "minns" en sån sak?

1275
1724
Falk:

Lås eller kila fast glaset.

Se också över temperaturen så att den inte försöker fly undan värmen som är anledningen att den vill ta sej ut.


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Terrarielås? Bör i min mening sitta på allas terrarier med ormar, även om inte ormen får upp glaset så kan ingen obehörig heller öppna burkarna + att det ser & är seriöst med lås på terrerierna :)

142
12
blixa:

tempen är ok ska dubbel kolla med annan termometer imorrn, är mera orolig för att han "stressar" en att den ska smita igen men satt tejp bit så länge tror inte den får up det om det inte är någon glipa,


85
88
AniMaL:
Falk och Jonas sa det bäst :)
kolla tempen och se efter om luftfuktigheten är för hög/låg och se till så där finns gömställen  och att ytan i terrariet är tillräcklig . Samt terrarielås är att rekommendera .
själv har jag terrarielås på alla terrarier, utom till vissa kryp, sen även lås på dörren in till djurrummet .
hoppas det löser sig :)
mvh

1662
779
fluffis:
Är det en vuxen trynsnok eller en yngre? Detta är en av anledningarna till att jag gillar att ha yngre/mindre ormar i smartstorelådor :)

142
12
blixa:
Han är vuxen, varit lugnare idag, luftfuktigheten har varit lite högre en vanligt sen vi fick tropisk väderlek, har gräv å göm mjölighetet, så får hoppas han försätter vara lugn

1662
779
fluffis:
blixa skrev:
Han är vuxen, varit lugnare idag, luftfuktigheten har varit lite högre en vanligt sen vi fick tropisk väderlek, har gräv å göm mjölighetet, så får hoppas han försätter vara lugn


Aha, det är ju bra att han är lugnare :) Dock kan du inte förlita dig på det utan terrariet måste vara rymningssäkert, både för ormens säkerhet, din och hela terrariedjurshobbyn :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild