På resande fot hittar man...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
8
Rochkan:

...Djur, för att svara på titeln.
Hej hallå! nu ska jag testa era artkunskaper!

På min resa runt vår stora jord så har jag nu ett 2 veckor långt stop i Kimberly, BC, Kanada.
Jag har precis kommit "hem" efter att ha campat under en vecka vid den här vackra sjön, Larchwood Lake, som ligger ca 45 minuter norr om Kimberly.

Nu tror ni säkert om jag har fått någon resesjukdom så att jag tror det här är en reseblogg.. Fel!
För så fort jag kom ner till vattenbrynet så såg jag ett djur som jag aldrig att jag skulle få se i det här kalla landet. Fort som attan satte jag på mig badbyxorna och jagade den lille och efter några minuters bråkande så lyckades jag fånge hen!

Vad är detta för sköldpadda som klarar av de riktigt hårda vintrarna i Kanada? Pratade med en kanadick som berättade hur de överlever vintrarna. Tydligen gräver de ner sig i gytjan/botten under vintrarna där det finns luftbubblor/fack från vassen (tack vare fotosyntesen) som gör att de kan andas trotts att de inte kommer över ytan under vintrarna. Coolt värre!

Här är några fler bilder för att artbestämma den. (inte samma individ, fanns säkert ett 50tal )




Nej. Det var inte jätteuppskattat med en fotosession!

Har även stött på Majsormar och tjursnokar.. Dock är jag alldeles för långsam för att hinna få kort på dem..!
Jag har noll koll på sköldpaddor men hoppas att någon vet vad detta är. 
Tack för mig för den här gången, hoppas ni har det bra på andra sidan atlanten! :)


593
551
Redfoot:
Chrysemys picta bellii, eller som den kallas 
painted turtle.
/R
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild