Förslag/Ideèr till mitt terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Glöm bara inte att om du använder något av den gamla inredningen så koka det först och rengör burken ordentligt. Jag brukar ta med klorin och låter det lufta i två dagar sen skurar jag igen innan jag inreder till en ny art!


okej :-)
Mest av nyfikenhet men har du varit med om något negativt när du inte gjort detta? Eller känner du någon som har blivit drabbad efter att dem ej rengjort odentligt? Mest nyfiken som sagt :-) 

2048
773
psyjoh:
Jag har alltid rengjort. Det är mer att deras bakteriefloror skiljer sig åt så på en så kompakt yta är det ej så bra. Som sagt har jag själv ej varit med om något negativt då jag alltid rengjort ordentligt eller köpt nytt. Men har alltid blivit rådd att göra så och följt det för säkerhets skull. 

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Jag har alltid rengjort. Det är mer att deras bakteriefloror skiljer sig åt så på en så kompakt yta är det ej så bra. Som sagt har jag själv ej varit med om något negativt då jag alltid rengjort ordentligt eller köpt nytt. Men har alltid blivit rådd att göra så och följt det för säkerhets skull. 


okej. Helt klart bäst o göra så :-)
Men är ganska intressant o veta om någon inte har för vana o rengöra så noga? Och vad som i så fall hänt? 

2048
773
psyjoh:
När jag hämtade min senaste skäggis så hade jag bara haft min leo i det terrariet i två veckor och hade inrett med lera i botten. Frågade stefan på ormar och sånt om det inte räckte att ta bort översta lagret. Men hans råd var att allt skulle ut och det skulle rengöras ordentligt annars kunde det sluta illa. 
Samma anledning gäller väll till att man inte ska blanda arter bla. på en så kompakt yta. 

Hur gick det med dina skäggisar förresten Rille?

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
När jag hämtade min senaste skäggis så hade jag bara haft min leo i det terrariet i två veckor och hade inrett med lera i botten. Frågade stefan på ormar och sånt om det inte räckte att ta bort översta lagret. Men hans råd var att allt skulle ut och det skulle rengöras ordentligt annars kunde det sluta illa. 
Samma anledning gäller väll till att man inte ska blanda arter bla. på en så kompakt yta. 

Hur gick det med dina skäggisar förresten Rille?



ok märkligt då att Ormar o SÅnt blandar arter ändå.....
Det går kanon med skäggisarna :-)Jätte fräcka ödlor hehe :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild