Silikon..

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

71
8
babbe99:
Hej! Vad andvänder ni för silikon till terrariumena? Då jag behöver men vet inte vilket jag ska ha..
Skriv märke om ni kan..


Mvh babbe99

2966
1645
Hoggaforfan:
Vilket glassilikon som helst går bra, gäller bara att det är just glassilikon eller akvariesilikon. Det får INTE vara antimögelbehandlat.
Behöver du en extra stark så är det Dana Lim Akvariesilikon som gäller enligt en lista jag snubblade över för lite sen. Men det mesta fungerar bra.



232
94
anamidnatt:
Jag tycker akvariesilicon känns säkrast då det i princip är ämnat för just behållare med djur i. :)

71
8
babbe99:
Okej tack!

Mvh babbe99

741
681
Binks:
På Jula finns det ett glassilicon som funkar för akvarier, samt att det finns ett Glassilicon på Clas Ohlson som också är för akvarier.
Har själv bara köpt de på Clas Ohlson och de kostade typ 70spänn.

2966
1645
Hoggaforfan:
Akvariesilikon ska ha något bättre hållfastighet än glassilikon så bättre om du ska limma ett stort akvarium. Ska man bara täta, montera eller liknande så går vilket som bra. 
www.velltra.se/ är det billigaste jag sett med 35.80:- för glassilikon. Minsta beställning är dock 295:-


71
8
babbe99:
Tack för svaren! Och man tackar för länken!!

Mvh babbe99

1275
1724
Falk:
Jag har limmat glas med både billigt silikon från byggmax ca 35:- samt ett limsilikon som heter super7 och kommer också från byggmax, allt håller som svetsat =)

71
8
babbe99:
Tack det blir att köpa hem lite då och testa..

Mvh babbe99

2966
1645
Hoggaforfan:
Kan göra inlägg med att jag testade lite material med vanlig glassilikon. Det fungerar på formplywood, plast, sten, flinta och gummi
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild