Föreningssida

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

158
19
Johanon:

Jag håller i skrivande stund på och fixar med hemsidan till reptilföreningen jag håller på att starta upp.

Så jag tänkte vända mig till er här och höra vad ni vill kunna få ut av en hemsida.

Än så länge har jag lagt upp lite info om spindlar, i första hand av de arter jag själv håller för tillfället, men det kommer såklart komma info om mycket fler arter.

Har även info om de foderdjur vi har tillgängliga för våra medlemmar.

Jag har ett avelsprojekt framför mig nu, mellan 2st G. rosea, det kommer såklart dokumenteras noga :)

Har även en liten forumdel för oss i föreningen om lite allt mellan himmel å jord, bla musikproduktion då vi är några som sysslar med det med. (menar inte att fiska medlemmar, snarare tvärtom ;))

 

Så det var lite om vad som kommer finnas på föreningssidan, nu vill jag gärna ha föslag på er på vad NI skulle vilja se/kunna hitta.

 

mvh


592
551
Redfoot:

Jag tycker att förslag på hur burkar ska inredas, kan ju vara rena ritningarna bara infon finns. Sedan vilka spindlar som man kan tänka sig att börja med och ev sedan vilka arter som man kan gå vidare med.

Foderinfo för de olika arterna.


158
19
Johanon:

jaaa terrarieinredning var en grymt bra idé, alltid det svåraste (iaf för mig). :)

intressant det där med lite "i vilken ordning" man kan bör välja art.

 

:) tack


592
551
Redfoot:

En annan sak som är bra på sådana sidor är länkar till BRA sidor om just spindlar, både svenska och utlänska då.


29
0
erkenvik:

vad hetter hemsidan ? :)


158
19
Johanon:

här är adressen, som sagt så är den under uppbyggnad och det är mina första sida jag gör :)

www.reptiliahalmstad.se/


9
15
letripod:

Schysst! Tho reptiliahalmstad.se/main/2012/07/16/kungskobran-ophiophagus-hannah/ Bilden där är på en Naja naja tror jag..  


158
19
Johanon:

tack för det ska genast kolla upp så det blir en korrekt bild :)


EDIT Vill tillägga att det är min första hemsida någonsin, så om det är brister/dåligt upplägg eller nått så ber jag om ursäkt för det och tar gladeligen emot feedback :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild