Stor Scolopender

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
En bekants flickvän till mig var biten av en S subspinipes lokalitet okänd, smärtan stannade kvar i ett helt halvår.

121
95
Kega:
Är kraftigt överdrivet hur pass potenta dessa djur är, pratas ofta om dödsfall hit och dit vilket är ganska tröttsamt. Och min kompis kompis pappas farbrors kusin blev biten hit och dit.

Jag vet ett dokumenterat dödsfall på grund av ett bett, vilket egentligen inte ens har med giftet att göra.
ispub.com/IJEM/2/2/12582

Intressant läsning 

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Förklara då varför just du då är mer trovärdig än andra.

903
509
Evanjeline:
Du kan inte bevisa ett negativ.

1275
1724
Falk:

Det går att söka på bettrapporter där bitna skriver om sina upplevelser samt att det även finns vetenskapliga studier på giftet.

Enklast är att söka själv =)

potentionellt dödliga är dom säkert som alla andra djur som har hyffsat potent gift.


2048
773
psyjoh:
Finns en video på Youtube med en kille som blir biten. Sitter och har den i handen och vips så sitter den fast. Han visar även upp bettet efteråt. Har ej länken men sök på scolopendra bite så kommer den fram. 

264
125
Bildpunkt:
Så jag står fast vid mitt uttalande och säger att: Om du blir biten kommer du förmodligen inte dö, men du bör uppsöka läkarvård för de har ett väldigt potent gift.

För övrigt samma dödsfall som kega länkade som jag kände till sen tidigare.

1275
1724
Falk:
psyjoh skrev:
Finns en video på Youtube med en kille som blir biten. Sitter och har den i handen och vips så sitter den fast. Han visar även upp bettet efteråt. Har ej länken men sök på scolopendra bite så kommer den fram. 


Japp fast man får aldrig se effekten av bettet som kommer i efterhand
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild