Förslag hittills

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45

256
35
huckerby:
EmanuelKarl skrev:

Går att blocka en från att skriva pm och i din gästbok (gästboken kan man ta bort själv också). Sedan om det är någon jättejobbig så kan du ju skicka pm till anders och be honom banna/blocka/tillfälligt banna/varna anändaren. 


Gästboken kvittar då ingen någonsin skrivit i min :)
Funkar det så? Att man skriver pm till Anders som då blockar?
Mitt förslag innebär alltså inte att personen blockas från att skriva helt utan endast att jag slipper se personen i forumet & vice versa.

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
huckerby skrev:


Gästboken kvittar då ingen någonsin skrivit i min :)
Funkar det så? Att man skriver pm till Anders som då blockar?
Mitt förslag innebär alltså inte att personen blockas från att skriva helt utan endast att jag slipper se personen i forumet & vice versa.

Det tror jag inte. Jag trodde att anledningen till att du inte vill se personen är allvarlig, typ att den har trakasserat någon. 

256
35
huckerby:
EmanuelKarl skrev:

Det tror jag inte. Jag trodde att anledningen till att du inte vill se personen är allvarlig, typ att den har trakasserat någon. 


Njae, beror väl på hur man ser på det. Men är ju ingen ovanlig funktion i forum som detta så skulle uppskattas om den gick att addera.

5088
3861
Tropfrog:
Det blir bara så förvirrande när man har funktionen dölj användarens inlägg. Trådarna blir svårare att förstå om man inte vet vem som blockar vem. Bättre att inte sitta hemma och reta upp sig för att människor har olika sätt att kommunicera på.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

anders skrev:
Nedan skriver jag de förslag som ännu inte är fixade, men som med största sannolikhet kommer att fixas. Är mer än detta, men de här sakerna gick att formulera åtminstone.

Förslag & tips:
Köp & sälj - Kunna välja bild ifrån galleriet istället för att behöva ladda upp från datorn
Köp & sälj - Se annonser i angränsande län
Köp & sälj - Spara annonser man är intresserad av för att lättare hitta dem senare
Köp & sälj - Välja att se nästa eller föregående när man är inne på en annons
Nyhetsfunktion - Arkiv för att lista gamla nyheter
Bildgalleri - Lista skickade kommentarer
Bildgalleri - Kunna "gilla" en bild
Bildgalleri - Flytta bilder mellan album
Bildgalleri - Kunna ta bort bevakning av en bild, så att man inte får notiser av bilden trots att folk ger kommentarer
Bildgalleri - Anmäla bild (T.ex. vid felaktig artspecifikation eller rentav opassande bild)
Bildgalleri - Möjlighet att radera kommentarer man själv skrivit
Användarinställningar - Byte av användarnamn
Användarpresentation - Lägga till rubriker i listan över arter man har
Användarpresentation - Lägga till "arter" i listan som inte finns i databasen. T.ex. "Thamnophis sp." eller liknande
Skötselråd - Visa videofilmer med arten
Skötselråd - Kommentarer
Vänlista
Mässor - Visa både kommande och passerade mässor som en användare varit på
Inbox/Meddelanden - Sök efter meddelande
Inbox/Meddelanden - Se om en person läst ens meddelande
Chatt - Navigera bakåt
Chatt - Lista vilka som är aktiva/online i chatten
Chatt - Anmäla ett inlägg
Chatt - Användarnamn ska inte bry sig om versaler för att få färg när någon nämner ens användarnamn.
Butiker - Möjlighet att en användare är ansvarig över en butik, och kan uppdatera information och släppa erbjudanden.
Tävlingar - Gissa bild
Tävlingar - Ladda upp foto/fototävling
Tävlingar - Quiz
Uppfödning - Logga när djuret äter/ömsar/skiter
Forum - Låta sök komma ihåg vad man sökte på om man trycker bakåt
Forum - Ny kategori "Växter"
Info - Kända arter - Visa arter i en världsdel snarare än specifikt land.
Info - Kända arter - Öka resultatet från max 500 till högre.



 

Hur går det med alla förslagen?
Skulel vara kul med någon update med vad som händer och sker bakom kulliserna.


24
7
Babycurus:
Hej
Forum: Fler underkategorier till Insekter. 

Ex: Predatorer    -      Herbivorer eller på begripligt språk

Rovdjur       -       Växtätare

Under dessa kan man i din tur lägga till de vanligaste och ha en övrigt. 

15
5
Bigjim:
Köp och sälj.
Ladda upp bilder från bibleoteket vid försäljning.
ABSOLUT INTE !  Jd anser snarare att det måste vara
obligatoriskt att du sätter in rätt foto på det djur du säljer. För många ggr så är det långt meklan köpare och säljare. Och det är stor skillnad mellan djur i useende även om det skall vara samma morph. Samt vissa sätter även ut fel morph på sin reptil. Vissa morpher är skarpare sndra ej. Att ejblägga it bild på sitt eget djur gör bsra att risken för stora missförsånd sker. Och alla har tillgång i dag att komma åt och fotografera eller så får de ordna det.

Som att sälja en  bil fast tanka hem ett foto från google på en liknandevbil fast ej samma färg årsmodell eller och utrustning.. 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:

Bigjim skrev:
Köp och sälj.
Ladda upp bilder från bibleoteket vid försäljning.
ABSOLUT INTE !  Jd anser snarare att det måste vara
obligatoriskt att du sätter in rätt foto på det djur du säljer. För många ggr så är det långt meklan köpare och säljare. Och det är stor skillnad mellan djur i useende även om det skall vara samma morph. Samt vissa sätter även ut fel morph på sin reptil. Vissa morpher är skarpare sndra ej. Att ejblägga it bild på sitt eget djur gör bsra att risken för stora missförsånd sker. Och alla har tillgång i dag att komma åt och fotografera eller så får de ordna det.

Som att sälja en  bil fast tanka hem ett foto från google på en liknandevbil fast ej samma färg årsmodell eller och utrustning.. 

Det är bilder från sitt eget bildgalleri (som man hittar under sin profil. Alltså en bild man själv har tagit), inte välja och vraka bland alla bilder på sidan. Självklart är det obligatoriskt att det ska vara samma djur, men funktionen är bara för att göra det lättare att lägga in bilder man själv lagt upp utan att behöva sitta vid rätt dator. Jag kan lägga in bilder på fel djur oavsett om den funktionen finns eller ej.


/Emanuel


15
5
Bigjim:
EmanuelKarl skrev:

Det är bilder från sitt eget bildgalleri (som man hittar under sin profil. Alltså en bild man själv har tagit), inte välja och vraka bland alla bilder på sidan. Självklart är det obligatoriskt att det ska vara samma djur, men funktionen är bara för att göra det lättare att lägga in bilder man själv lagt upp utan att behöva sitta vid rätt dator. Jag kan lägga in bilder på fel djur oavsett om den funktionen finns eller ej.

 


/Emanuel


Självklart kan du lägga upp på fel djur men då är det uppennart att det är en ren bluff !

Men om att det skulle vara från sitt egna  galleri så kan man skriva det i annonsen. 
Vad jag menade var självklart att man ej bara kunde gå in o låna foton ur bibliotek. Om det var ok så kunde detta lätt missuppfattas om man är otydlig.

Men har man bestämda regler att det skall vara foton gärna nytagna och ej tagna för två år sedan.
Så blir inga misstag.  

Så jag anser att man skall vara så ecakt med beskrivningen foton som möjligt. Står det så i stadgarna  kan inget missuppfattas.

Kanske var otydlig i mitt första inlägg. Mvh. Bigjim 

7
3
PrinZen:
Här kommer mitt förslag ;)

Köp och sälj:
Kunna välja lite närmare vad för orm exempelvis man vill se annonser på (Tänker såklart på KP nu)

Tror detta skulle vara fördelaktigt för de flesta arter, och man kan ju även göra större grupperingar, exempelvis "giftormar" etc.

My 2 cents // P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild