Könsbestämning av skäggagamer (hjälp)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Bellan85:
Är det någon vänlig själv som kan hjälpa min vän att könsbestämma hennes två skäggisar som är över året nu. Jag själv är inte kunnig på ödlor, så jag tänkte att här finns det säkert någon som kan hjälpa :) 


2048
773
psyjoh:
Den understa är en hane. 

2048
773
psyjoh:
Man ser tydligt uppbuktningar för femoralporerna på den understa. Den översta är lite mer oklar men skulle tippa på en hona om man kollar på formen vid svansroten. Går lite mer inåt i början och sen utåt igen men är ej säker på den. 

276
118
Maqea:
Jag vågar mig inte på att säga varken det ena eller det andra på de bilder du visar.

Ta en titt i mitt (Maqea) bildgalleri under övrigt. Där finns en bild och länkar till fler bilder på hur man lätt kan könsbestämma en skäggagam.
Sandra (Sandra är hennes nick här) har en bild i sitt Moltasgalleri där hon frågar om kön på sin skäggagam. Där står det lite tips också.


384
18
mr_fan:
böj svansen försiktigt så ska du kunna se två bulor på hanar detta är på min gammla dvärg skäggagam  bulorna uppåt
mot svansen är det jag menar då är det en hane =) hoppas det hjälper
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild