Första skorpion? Frågor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

158
19
Johanon:

Jag har aldrig haft just skorpion förr så blev nyfiken på att skaffa en till ett tomt terrarie på 60*30 cm.

Så jag skulle vilja höra lite från er som har skorpioner om hur dessa är att ha och en rekomenderad nybörjar skorpion.

 Edit: Jag har hört från några att Kejsarskorpion kan vara en bra nybörjar art

mvh


273
3
117:

Kejsarskorpion är en bra nybörjar art men tänk på att dem ska ha det fuktigt och hälst lite tropiskt i din burk. Det många gör som är fel är att dem sätter skopionerna i ett sandigt terra och då finns risk att den dör. Och sen blir den upp till 25 cm

Men annars tycker jag att det är en bra nybörjar skorpion =)

Mvh Remix


3
0
blood_snake:

Jag rekommenderar Heterometrus Spinifer 100 gånger över kejsare. Har vänner som har kejsare och enligt dom så är dom extremt tråkiga och bara gömmer sig och till och med mer aggressiva än Spinifer.  Har själv inge nerfarenhet av kejsare så kan bara föra vidare vad jag hört. Har två vuxna Spinifer och dom är väldigt trevliga och även aktiva på dagen plus väldigt lättskötta.


51
2
niake:

Håller med blood_snake har själv ett par de finns så många andra arter som är mera aktiva.


3
0
blood_snake:

En viktig sak som många inte verkar förstå heller är skillnaden mellan att vara allergisk mot ett gift och att få en allergisk reaktion. En allergisk reaktion kan man få även av en vanlig svensk geting även om man i övrigt inte är allergisk mot något så även fast både kejsarens och Spinifers gift inte är speciellt potent och vad jag hört liknar en geting så ska man inte ta dom för att vara ofarliga. Är oturen framme så kan det gå riktigt illa. Min tumregel är att behandla alla giftiga djur som direkt dödliga oavsett hur potenta dom är. Better safe than sorry. ^^


158
19
Johanon:

tack för alla era svar,

får se vad för art det blir ^^


3
0
blood_snake:

Får en ny kull Spinifer när som helst :) Ska bli kul att se hur många ungar det blir denna gång ^^


158
19
Johanon:

Ungar? ja då vet du vem som kommer kunna tänka sig att köpa några av dig sen =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild