Salmon 66% het albino+albino

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

590
365
SweBoa:
Tja, undrar om det finns någon som vet vad man får ut av en parning mellan salmon 66% het albino och albino kahl

305
147
HenkePetersson:
I bästa fall får du ut sunglow på den parningen  Om 66% aren visar sig vara anlagsbärare, då får du även albinos och salomons samt normala som alla är anlagsbärare av albino genen,, om nu possen skulle vara enbart salomon blir det 50% salomon då den är co -dominant  och 50 % normala men alla är heta för Albino, så då är salomon ungarna dubbelheta för Sunglow.

Detta är förutsatt att båda är kahl linje, för om den ena är sharp och andra kahl skulle jag vilja avråda till denna parning då du inte kommer veta vilken som är vilken  då båda linjerna är två särskilda albino linjer.

590
365
SweBoa:
Då borde jag rent teoretiskt set få,
25% salmon 100% het albino 
25% 100%het albino 
25 %albino 
25%sunglow, om min salmon 66% het albino bär på albino anlag.
Om inte min salmon bär på anlaget 
Så borde väll bli
100% het albino
Salmon 100 %het albino 
Albino 
va det rätt nu he he 

305
147
HenkePetersson:
japp ungefär så ja:)

Skulle tippa på att du får fler albinos i kullen eftersom du har parar med en homzygoz albino, om nu salomon boan visar sig vara het, men som sagt det är ganska mycket lotteri hur mycket det blir, bara vad du får kan du räkna ut
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild