Vad kan det här vara?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

305
147
HenkePetersson:
När jag hämtade min salomon hona i söndags hade hon inte denna vita fläck på nosen, det ser ut som att plåtarna lossnat och trillat bort, vilket lämnar en vit yta som är torr, ej varig, det är det enda stället hon har detta på ingen annanstans finns det något, hon har inte hållits i något terrarium utan en hammarplast låda, så bränn skada eller skär skada kan uteslutas.

Är det någon som kanske vet vad detta är, och kommer plåtarna som lossnat växa tillbaka?

Kan säga att det fanns inte där igår, kan det vara så att hon gnidit sig mot plasten i lådan för att lådan varit för liten, eller är det någon parasit som orsakar detta? men då borde hon ju ha sådanthär på fler ställen än bara ett märke på nosen.

Så än en gång vet ni vad det här är så är jag tacksam för svar

Henke

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Jag har ingen förklaring till vad det är, men...

Bild 1. Jag vet inte om det är min skärm, men visst ser konturen på huvudets vänstra sida, mellan näsborren och ögat "bubblig" ut ?

Bild 2. Jag tycker mig kunna se att ormen redan tappat lite plåtar på nosen vänstra sida ?
Angående plåtarna som är kvar i mitten ser de mörkare ut och kanske på väg bort också?

Undrar om du inte fått dig en notorisk nosgnuggare...

Kolla på "gamla" bilder du fått på slangen från innan köpet och kolla om du kan se nåt, speciellt på nosen vänstra sida... Kanske kan hävda "dolda fel" eller nåt...


Henke :)

305
147
HenkePetersson:
Tack hellemar

Nu vet jag inte exakt hur stort terrarium hon gått i tidigare, men det sägs ju kunna stilla gnuggandet om de har en stor yta att röra sig på.

Tog en närmare titt på henne nu och det värkar som att det sitter öms kvar på nosen, kan det vara det som gjort att någr plåtar har lossnat?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild