Spindlar Terrarium storlek

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

33
0
Lucas_Hellbom:
Har fått ett akvarium jag ska bygga om toppen på så det blir ett terrarium.
Min fråga är villken sorts spindel kan jag ha i det? Det är 40x40x40 stort.
Eller är det svårt att hålla luffuktiheten med nät upp till?

2966
1645
Hoggaforfan:

Ja det kommer troligtvis att bli ett problem, men du kan ju täcka en del med en glasskiva isåfall.
Du kan väl ha det mesta, kompisen köpte 4st sociala sammetspindlar på Malmömässan. Det kanske kan vara något? De är inte så stora men man kan ha desto fler i samma terrarium.

Annars fungerar det ju med någon trädklättrare. Känns ju lite onödigt att ha en grävare däri.

Finns ingen L80 för spindlar och insekter om du tänker på det.


315
283
panterophis:
Hoggaforfan skrev:
Känns ju lite onödigt att ha en grävare däri.


Varför skulle det vara onödigt? perfekt om man kan ha djupt bottensubstrat till grävande.

121
95
Kega:
Jag skulle stoppa in ett kollektiv i den burken, antingen nån art som funkar bra kollektivt som t.ex M. balfouri eller H. incei eller nått roligt som ett Poecilotheria kollektiv kanske regalis

33
0
Lucas_Hellbom:
Okej men hur mycket av toppen ska vara lufthål?

2966
1645
Hoggaforfan:
Beror lite på art men ungefär hälten bör räcka

2966
1645
Hoggaforfan:
panterophis skrev:


Varför skulle det vara onödigt? perfekt om man kan ha djupt bottensubstrat till grävande.

Nja mest jag tycker det är synd att slösa ett så fint terrarium på en hög med torv.

315
283
panterophis:
Man kan ju ändå inreda snyggt hogga

2966
1645
Hoggaforfan:

Jadå såklart man kan :-)

Det är bara en smaksak. Jag personligen finner formen mer tilltalande till något träd eller ytlevande än något grävande. ;-)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild