Kejsarskorpion

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

88
2
Herplover:
Hej

hur ofta ska man mata en skorpion som juvenil och vuxen?

88
2
Herplover:
Har tänkt mata den med dubias

315
283
panterophis:
www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=spiders&specie=p_imperator

83
40
Benz0187:
Jag själv är rätt ny i denna hobbyn. Har förtillfället foderkulterar av bl.a Dubia och döskalle. Det tråkiga med desa och som jag anser är ett problem är att dom gräver ner sig direkt i bottensubstratet som inte dom blir tagna direkt av spindeln / skorpionen.

Jag huserade om en juvenil burk till en av mina spindlar. Då hittade jag två stycken fullvuxna dubias som jag släppte in som småttingar och sedan växt på sig så dom uppskattes som adulta. Efter jag startade en foderkultur med Ryssar så föredrar jag dessa då dom inte gräver ner sig samt att dom triggar jakt.

Ryssarna var jag lite orolig över att skaffa då jag läst på olika ställen att dom skulle vara glasklättrare men min foderkultur (ca 600-700st) så kan ingen av dom klättra på väggarna. Rekomenderas.

315
283
panterophis:
S lateralis är inte glasklättrare men om du tappar några adulta så har du snart en koloni i hela kvarteret, jag föreslår N cinerea istället
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild