Underligt beteende?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

63
0
bubbelrollerboy:
Hej! Matade boan med ett marsvin för ca en vecka sen. Hon följer allt som rör sig närheten av terrariet(?). Är det möjligt att hon redan är hungrig igen, hon har aldrig hållit på så förut utom när det gått lite längre tid efter maten? Det var första gången med marsvin, hon åt råttor tidigare, så hon borde hålla sig mätt lite längre.

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Jag upplever ofta att större ormar som får stora byten får en större/bättre matrespons, inte alltid då det självklart är olika mellan olika individer. Det skulle kunna vara så enkelt men bara en gissning :)

Nu vet jag inte vikten på marsvinet du matade med men marsvin har väldigt mycket päls jämfört med råttor så ibland kan dom se mycket större ut än vad det är mat på dom.

Vill du ha ett kort enkelt svar på din fråga så är det: Ja det är absolut möjligt att hon är hungrig igen :)

Vill samtidigt understryka att bara för att en orm är "hungrig" behöver man inte ge den mat :P Är bra för dom att ha långa perioder utan föda, förutsatt att det är en välmatad friskt individ.

63
0
bubbelrollerboy:
50 ungefär åt 300 g innan så storleken är det nog inget fel på :) jo mår bra och är frisk :) så sant ska ju inte ha en tjockis så lite fasta behövs ibland

63
0
bubbelrollerboy:
500g*

218
47
asus:
min boa är exakt likadan kvittar om han fått mat en dag senare e han e han helt dampig i terrariumet och följer minsta lilla rörelse haha. enligt mig så är det bara matresponsen som är lite väl bra :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild