Stäppvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

88
2
Herplover:

Jag undrar om 1.6 kvadratmeter räcker till en vuxen stäppvaran? Om jag skaffar en så kommer den få komma ut ur terrariet och motionera i mitt rum varje dag.


1275
1724
Falk:
Troll tråd?

Medlem i SHF
537
749
Patch:

Nej de kommer inte räcka... 2,5kvd kommer den som minst behöva och har man tur (eller otur om man väljer att de det så) så kanske den blir över metern och då är det 3 kvd som gäller! (detta är absoluta minimum alltså! och större skadar aldrig!) :)

Man kan inte räkna med nån eventuell promenad i rummet för att minska utrymmet enligt L80

Och för djurets skull... bör de vara i terrariet där miljö och värme är korrekt :)

Kan även tillägga att Stäppvaraner är en av de dyrare djuren att äga i fångenskap då större (i stortsätt hela) kosten bör bestå av ryggradslösa djur av olika slag!

MvH Alex


Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Falk skrev:
Troll tråd?


Onödig kommentar, Framförallt när man är nybörjare, hur skulle du känna om du fick såna svar när du var färsk? Då tappar man ju helt motivationen till att någonsin skriva en fråga igen eller ta kontakt med de mer erfarna. 

276
118
Maqea:
Patch skrev:
Kan även tillägga att Stäppvaraner är en av de dyrare djuren att äga i fångenskap då större (i stortsätt hela) kosten bör bestå av ryggradslösa djur av olika slag!

MvH Alex


Inte ryggradslösa djur va? Borde det inte vara med ryggrad?

276
118
Maqea:
Patch skrev:
Maqea: Och jag skrev precis de jag menade med kosten :) De är därför de blir så dyrt :)
Inte bara insekter även om de är basen i fångenskap... Men snäckor och liknande är en stor del av stäppvaraners kost :)


Aha! Då förstår jag. Tack. =)

(Flyttade Patch svar hit för att få fråga och svar på samma plats. Den här tråden buggade så det gick inte att skriva i den ett tag)

1275
1724
Falk:

Jubari skrev:


Onödig kommentar, Framförallt när man är nybörjare, hur skulle du känna om du fick såna svar när du var färsk? Då tappar man ju helt motivationen till att någonsin skriva en fråga igen eller ta kontakt med de mer erfarna. 


Offrar man 5-10min på att söka själv så ser man snabbt vilken storlek den behöver.

Det har varit en del tjatter och tjaffs angående reptiler som får gå lösa och "motionera" så därför undrade jag om det var en trollning på g.

 


2048
773
psyjoh:
Måste faktiskt hålla med Falk för en gångs skull. Har även varit en del troll trådar och annonser senaste tiden. Sorry om jag inte håller mig till ämnet. Nu förstod jag att det ej var en trolltråd denna gång, men som sagt har förekommit en del...

384
18
mr_fan:
kolla jordbruksverket =)

10
5
hejsven:
En fråga blir en diskussion. Det måste vara första gången
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild