Mysigt skäggisbad i solen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1159
625
Temla:
Ingen av mina skäggisar har gillat att bada, men i år vände det och två av dom älskar helt plötsligt att ligga och glöta i vattnet i solen. Dom passar på att dricka vatten också vilket ju är toppen. Det är så kul att sitta och titta hur dom bär sig åt när dom badar för man ser verkligen att dom tycker det är skönt. Dom ligger i en bra stund innan dom går upp och  sätter sig och solar igen.  :)


21
5
Maliintberg:
min försöker bara hoppa ur när hon ska bada... haha :) fint!

1159
625
Temla:
Mina har också alltid bara försökt ta sig upp (och då tar jag upp dom direkt naturligtvis) så jag har bara badat dom ca 1 gång varannan månad så dom håller sig rena. Jag börjar misstänka att det är badkaret dom inte gillar för dom kan inte se över kanten. Ska inte använda badkaret igen utan istället ha en sån här liten badbalja så dom kan gå upp och ned när dom vill. Tror också det gjorde skillnad när dom får bada ute i solen. :) Jag är jätteglad att dom vill bada!

276
118
Maqea:
Awww! Fina Stickan, så härligt han har det. Kul att han väljer själv att ligga kvar i vattnet och må gott.

903
509
Evanjeline:
Jattefin! Damn vad skäggagamer andas djupt, får andnöd när jag ser det haha;P

1159
625
Temla:
Nu när du tar upp det där med djupandningen...    Är det någon som vet varför de gör så när de badar och när de äter? Har inte hittat skrivet något om det beteendet. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Jag gissar (men vet inte alls) att det kan ha något med blodcirkulation att göra. Att varje andetag pumpar runt blodet lite extra för aktivering, avkylning etc
Bara en teori

1159
625
Temla:
Ja, det låter som om det skulle kunna vara anledningen. :) Dom andas ju sådär även när dom blir upphetsade av en eller annan orsak så det kanske finns fler anledningar till "hyperventileringen". 

424
32
samthe0ne:
Min gör så när han ska skita.

1159
625
Temla:
Hahaha.. Ett mysterium till att lösa.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild