Söker intressant ödla till ett 145x60x60

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

54
1
Kiiimpa:
Hej på er vänner!
Jag vill ha tips på ödla till ovan nämnda terrarium. Det står tomt och jag kan inte ha tomma burkar hemma :) Jag har annars ca 10st vuxna leopardgeckos och vill gärna ha en dagaktiv ödla. Det ska inte vara för stora då jag gärna vill ha minst ett par i burken. Ni får mer än gärna också nämna om ni har något till salu :)

343
119
Salig:
Har du kollat in halsbandsleguaner? :) Är det tropiska arter eller öken arter du letar efter? :)

54
1
Kiiimpa:
Glömde skriva det men jag föredrar öken :)
Ja men jag tycker dem verkar vara lite bitska, vt inte men dem är häftiga! Kan man ha flera i min burk?

343
119
Salig:
Ett par borde du kunna ha :) Har själv ingen personlig erfarenhet av dem, men det finns flera här på sidan som äger såna och det finns också ett jättebra skötselråd här på sidan :)

268
19
Iguania:
De är långtifrån bitska (C. collaris alltså), sålänge det inte gäller mat för då får man passa fingarna:P I det där terrariet kan du utan tvekan ha minst en hane och två honor, önskade att jag själv kunde ha ett sånt stort terrarium åt mina. De utnyttjar nämligen all plats de får, sålänge det är ljust i hela terrariet. I ett sånt där stort lär du även kunna få se lite när de springer på bakbenen.

Annars är det bara att läsa skötselrådet här på sidan, finns ett gäng bra på engelska också. Är det något annat du undrar sen är det bara att fråga på.

Lästips:

www.collaredlizards.weebly.com

www.suncharmers.com/FAQ.html



54
1
Kiiimpa:
Tack!! Jag pm:ade dig :)

Jag börjar bli mer och mer sugen på denna skönhet!!

Du skulle inte kunna skicka nån bild på dina?

268
19
Iguania:

Honan som precis hade tappat sin röda parningsdräkt för en kort stund. De är som sagt matglada och de har lärt sig att armar och händer i terrariet brukar betyda mat så de kan hoppa upp såhär ibland. 

268
19
Iguania:

...och här har du hanen. Han brukar ha starkare färger dock och är bra mycket större än honan. Ska se om jag kan hitta en bild på dom brevid varandra också.

343
119
Salig:
De är ju jäkligt snygga de där :) 

54
1
Kiiimpa:
Jäkligt snygga :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild