Tips på utomhusbur.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2048
773
psyjoh:
Tänkte ha en utomhusbur på balkongen när det blir varmare. Mottager gärna tips på burar eller om det är bäst att bygga själv? Lägg gärna upp bilder. Storlek till skäggagam. Tackar..

234
49
costanza:
Använder exo terras flexarium nu men jag körde med denna förut och det funkade perfekt:
www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hagar_inhagnader/trahagar/340526
Om man är händig med hammar o spik så finns ju ingen anledning att köpa en sommarbur dock :)

2048
773
psyjoh:
Jag har kollat på deras flexarium men hittade bara storlek som passade typ kameleont eller trädlevande. Vad har du i din? Har balkong så behöver ha en botten på den så man kan ha sand..

234
49
costanza:
Exo terras största flexarium har jag till skäggagamen några timmar varje solig dag, kan tyvärr inte erbjuda större utebur men det funkar utmärkt i några timmar, måttet är 122x76x43 (L/D/H) när buren ligger på marken men jag skulle gärna ha större.

2048
773
psyjoh:
Det är ju perfekt mått. Var köpte du den? 
Är det nät runt hela eller plastbotten?

2048
773
psyjoh:
Såg att man fick underlägg till för 28 pund drygt på ebay. 

2048
773
psyjoh:
Fel.. det var priset på den som var 76x76

234
49
costanza:
Finns på herpers choise! Det är nät runt hela men jag brukar lägga en handduk i botten och sedan sand över handduken så är det enkelt att ta ut all sand o rengöra osv.

2048
773
psyjoh:
Tack för tipsen. .

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Jag skulle nog bygga själv, superenkelt :) Några reglar + nät är det ända som behövs, blir billigare än att köpa sen får man ju precis dom måtten man behöver/ vill ha. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild