Hallo Vänner needar lite hjälp :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

66
1
Felix:

Jag ska bygga ett terrarie i trä med skjutdörrar i glas. 

 

Jag vill vete vilket träslag ni använder o föredrar till ett hyffsat pris.

Sedan vill jag ha glas lister där skjutdörrarna finns vart hittar jag dom:) ? 

 

Sen efter det kanske ventilation lister eller va de heter ? 

 

Länka grna allt detta, Gärna från en butik som finns lite över allt som tex från Byggmax , å sådana ställen:D


34
4
N73r:

bästa är helt klart formplyfa men kostar därefter. Osb funkar rätt bra samma sak gäller även spån skivor, komihåg att fuktspärra och måla ordentligt om du ska ha fuktigt där inne.. sen har du även plywood oxå. jag änvänder mest osb och kostar 98kr skivan.


Glas lister hittar du hos glasmästarn ev välsorterad bygghandel. tror inte byggmax har.

som ventilation kan du ha massa olika beronde på djur.

hönsnät/ finmaskit hönsnät, perforeradplåt, myggnät, galler till bil-grillar. hittar du hos t.e.x biltema,granngården o.s.v


43
2
Emmanfemman:

Osb har vi använt. Och reglar som ramverk. Sen dragit dit osbskivorna. 

 

Lister hittade jag billigt av en kille som bor i samma stad som jag. Skivorna bestäldes via glasmästeri och kostar ca 400. Spikband tar sambon från sitt jobb, likaså ventilationsnät.


10
0
jigsaw:

Tjena! Ormar & sånt i Ängelhoilm kan hjälpa dig med lister,ventilationsplåt och även glas om du behöver det.

Finns även allt annat i reptilväg som du kan behöva.

MvH Jimmie


91
8
Saraldor:

osb använder bi, samt reglar somvi köpt på jem och fix, vi valde plexiglas istället för glas då vi bygger så pass stort att det skulel väga bly , men vi valde oxå att inte ha skjutdörra rutan vanliga luckorsom man öppanr nerifrån och löser med lås.

man kan få mycket va OSB väldigt billigt, tro inte vi har get mer än 200 kr för allt då vi hittade bland deras kasserade virke en del Skivor som passade perfekt som botten och tak. ananrs kostar ju en OSB skiva runt 100 lappen ioch den räcker ganska långt. regel på 6,80 kostade 15 kr  så man kommer ganska lång med en bra budget

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild